sportieve lijn Dunhill zonnebrillen |
designer Dunhill |
Staat ook vrouwen! |
Tobias, echte gentleman! |
Begeer & Blaak heeft weer een exclusieve introductie mogen verzorgen voor het merk Dunhill.
Als ik denk aan het merk Dunhill, denk ik meteen aan sigaretten. Mijn zus rookte die vroeger. Bourdeaux rode pakjes waren dat. Wegens de huidige wetten, mag je geen reclame maken voor sigaretten, dus de 'brands' doen er alles om nog steeds 'live and kicking' te zijn bij hun publiek. Merkextensions wordt hun bestaansrecht. Dunhill kleding, zoals tweed pakken en leren tassen bestonden al. Zelfs hun aftershave.
Nu richt het Britse luxe merk zich op 'de' must have voor de man: zonnebrillen.
De collectie werd getoond in een prachtig pand van allure. Herengracht 168, House of Orange.
Prachtige ornamenten en lambriseringen aan het plafond en langs de muren. Hoge plafonds, ouderwetse muurschilderingen en weer ene prachtige Amsterdamse binnentuin. De club was goed gevuld met journalisten, als ook met opticiens. Jort Kelder als echte Engelse Gentleman deed nog een leuke kennisquiz, en daarna mochten we champagne & cocktails aan de bar proeven. En uiteraard de collectie zonnebrillen aanraken, passen en opdoen. Helaas waren het alleen zonnebrillen voor mannen!
Maakt niet uit, ik zag er ook een paar die ik zo zou dragen. De eyewear collectie waren onderverdeeld in drie categorieën: Casual, Classic en Sportief. De casual monturen zijn vervaardigd van hoogwaardig acetaat en mentaal. De iconische klassiekers uit deze lijn met zachte vormen en randloze modellen. verbeelden de typische Britse stijl. De Classic-lijn is stijlvol en tijdloos. Luxe en decoratieve elementen zoals diamond-cut, Chinese lak en kostbare materialen. De sportieve lijn is voornamelijk voorzien van rubber en grote glazen!
Op de markt van zonnebrillen is er dus een hip, nieuw merk bijgekomen! En dat nu voor de mannen! Ray-Ban wach out!
Meer info: kijk op www.rodenstock.nl te verkrijgen v.a. 195,-.
Farah van der Zijden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten