Opening Aaiko & American Vintage in Amsterdam Oud Zuid






Amsterdam Zuid. Willemsparkweg 77-79. The place 2 be voor oud geld.
Altijd mijn droom geweest om daar een prachtig pied-à-terre te bewonen.
Heerlijk. Pittoresk, dichtbij groen, rustig, maar ook dichtbij de bruisende stad.

Juist daar zijn nu twee winkels geopend voor de jonge dames. Nee Amsterdam Zuid is niet meer alleen voor de old-fashion ladies met een glaasje sherry bij Joffers. En ja je kunt er allerlei BN-ers spotten. Ook hier rukken de jonge gezinnen op. Het begint vol te lopen met jonge dames die lekker zwanger achter hun Bugaboo hollen. En die dames zoeken ook leuke modieuze kleding. Bij aankomst stond de drukte al buiten. Twee leuke dames met champagne stonden klaar. In de Aaiko winkel was het druk. Ik vroeg mij af of dit het alleen was. Het oogde allemaal nogal klein. Ik dacht dat er boven nog meer was, maar de collectie van Aaiko was alleen beneden tentoongesteld.




Ik vond de kleding modieus, vooral mooie zwarte tricot jurken en een prachtige blouses van satijnen stof. Ook was het prijskaartje zeer betaalbaar. Dat is dus betaalbare luxe. In een chique buurt. De collectie American Vintage was te zien in de winkelpand ernaast. Ik kroop ook daar even naar binnen, maar die collectie was niet mijn ding. Hele dunne stof, beetje joggingachtig, maar erg verwassen en echt sleepy-eyes to wear. Voor avondje bankhangen of in bed. Ene Silvio probeerde mij nog een hemd aan te smeren, die mijn vader ook altijd onder zijn overhemden droeg, nee dank je. Toch heb ik even heerlijk geborreld, uiteraard erg benieuwd of de goody-bag gevuld was, en ja hoor een leuke multi-draagbare sjaal, die je om je taille kan doen als riem, of draag hem als rok of om je nek. De multifunctionele kleding. Altijd goed!

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: