PERSOONLIJKE REVIEW HAPPY ITALY – Italiaans eten & kidsproof




Happy Italy = Happy Mom & Kids

Buitenpui Happy Italy

Interieur



Menukaart

Happy smullende kids

Happy mams & big pizza's

Pasta zalm

Gezellige open keuken

Heerlijke verse Zalm Tonijn salade

Echte houtovens


Kok mag je zelf complimenteren!

Doggy-bag om mee te nemen als je de pizza niet op kan! Een aanrader want de porties zijn groot!

Have a drink @ the BAR

Voor de knusse hoekjes


De hardwerkende koks!



Mijn broer smult ook!

menukaart

De succesformule die zich al in het zuiden van Nederland heeft bewezen, is nu eindelijk naar Amsterdam gekomen: eetcafé Happy Italy. Een restaurant waar je zonder reserveren naar binnen kunt lopen. Snel geserveerd wordt en tegen redelijk betaalbare prijzen geniet van o.a. pizza’s, salades en pasta’s.

Persoonlijke review

Dat mocht ik zelf uitproberen, dankzij PR man Christian Looman van Attachee.
Dus ik met 'my big family' opstap naar Happy Italy. Zaterdag is altijd een drukke dag, kind naar zwemmen, boodschappen doen, kappertje pakken. Voor ik het wist was het 17.30 uur, terwijl we om 18.00 uur hadden gereserveerd. Ik belde maar direct op dat ik het niet ging redden. Een vriendelijke stem aan de telefoon zei dat het geen enkel probleem was. Ik moest haasten, want ik moest eerst mijn moeder ophalen en dan mijn broer. Ook mijn oudste dochter mocht een vriendinnetje meenemen. Want als ik namelijk tegen mijn kids roep: " We gaan pizza eten! Dan zijn ze alert en luisteren ze meteen."

Dan roepen ze terug: " Pizza, pizza, pizza! "

Dat doen ze ook met de Gele M, maar ik weiger om daar naartoe te gaan. Al dat junkfood, je gaat er eigenlijk naartoe omdat ze het zo erg op kids hebben ingesteld. Waar moet je anders met je kids naar toe? Lastig te vinden hoor, een beetje 'kid- en mommy/proof–restaurant. Waar je ook nog eens gezond en snel eten krijgt. Happy Italy lijkt mij een oplossing! Zodat mams en paps ook rustig kunnen eten en genieten. Zonder continu op hete kolen te zitten en op te passen dat de kids niet te snel van tafel gaan. Want eten is voor mij quality-time met mijn gezin. Even pas op de plaats en gezellig met elkaar kletsen. Voor mij een uitkomst dus dat Amsterdam er een kindvriendelijk restaurant erbij heeft gekregen. Helemaal omdat ik gek ben op 'Italian food'. Mijn favoriete keuken. Ik maak zelf ook heerlijke pasta’s . Dus ik ben erg benieuwd hoe het proeft bij Happy Italy.

Onderweg naar het restaurant

Het was wel even zoeken zeg. Pffft. Vlak bij de RAI, voor mij 15 minuten rijden. En achter het hotel MotelOne. Handig is om te parkeren bij Dirk van den Broek op de hoek. Dat is het beste, want je navigatiesysteem herkent de weg nog niet goed. Anders kom je helemaal verkeerd terecht. Wij kwamen namelijk terecht bij het De Mirandabad en dat is niet de bedoeling.

Eerste indruk

Nadat we geparkeerd hadden, liepen we dus richting Hotel ONE. Want het zit er vlak achter. Op een hoek. Grote glazen puien. Als je binnenkomt, ziet het er gezellig uit. Veel hout. Dat oogt al warm. Ondanks dat het groot is en met een industriële stijl, is het toch echt knus. Er is veel gebruikgemaakt van natuurlijke materialen. En het licht is ook prettig. In deze grote zaak is er plaats voor 200 mensen. Ideaal voor grote groepen. Maar er zijn ook genoeg plekken om wat z´n tweeën wat rustiger te zitten eten.

Bij binnenkomst werd ik direct warm onthaalt. Ze stonden zowat bij de deur te wachten. Vriendelijk werd ik begeleid naar een grote familietafel. Ik kon niet zo snel een kapstok vinden voor mijn jas, dus dat ging over mijn stoel. Wat mij opviel, was het geluid. Het was niet zo lawaaiig. Dat is natuurlijk wat ik vreesde, zo’n kindvriendelijk restaurant met rondrennende, gillende kids. Maar nee, de akoestiek was aangenaam. Ook fijn was dat de speelruimte voor de kids uit het zicht was. Op de toiletten hadden ze de weer wat bezuinigd. Ik zag maar 1 toilet voor zoveel mensen.

Menukaart

De menukaart zag er goed uit. Van alles en nog wat. en genoeg keuze. De kids wilden een kinderpizza standaard ‘margarita’, maar je mag er apart champignons erbij bestellen. Mijn broer en ik namen de pizza met zalm. En mijn vriend Del La Chef. De menukaart zelf was een beetje klein om te lezen. Dus neem je leesbril mee:-)

Service en smaak eten

Ze komen echt snel naar je toe, nemen meteen de drankjes op. En binnen een mum van tijd staat er vers brood met olie op je tafel. Altijd goed als je trek hebt. De porties zijn wel behoorlijk groot. Niet op te krijgen. Dus we maakten dankbaar gebruik van de goody-bag. Het eten smaakte prima, niet super culinair hoogstandjes, wel vers, veel en gezond.  Goed warm en eenvoudig. Niet te veel fratsen. Echt waar voor je geld, want zeer betaalbaar. De kinderen smulden. En ik vond vooral de tiramisu heerlijk. Een aanrader! Ook de salade zalm en tonijn was erg lekker. We begrepen dat de deeg elke ochtend vers wordt gemaakt. Het lijkt mij nogal een werk om al die honderden gasten te bedienen. Erg knap dus. Mooi is ook dat je de ópen keuken' kunt zien. Zodat je een praatje kunt maken met de koks.

Je hebt geen vaste serveerster, ze komen echt om de haverklap naar je toe! Dat is wel fijn, want je hoeft niet te wachten en dat is handig met ongeduldige kids. We werden ook nog eens verwend met een gratis salade om mee naar huis te nemen. Super-aardig zeg van de bediening van Happy Italy. Kortom, wat een service!

Aparte speelruimte

Na het eten vermaakten de kids zich in de ballenbak. Af en toe moet je natuurlijk wel kijken wat ze aan het doen zijn. Verder kon ik lekker bijkletsen met mijn familie.

Ideaal voor kinderfeestjes

Happy Italy is ook ideaal voor kinderfeestjes. Kinderen mogen van 13.00 tot 16.00 zelf pizza’s bakken in de steenoven. Mooi, ik heb alweer een thema voor de eerstvolgende verjaardag!

Kortom: HAPPY ITALY. CHECK KIDSPROOF. GESLAAGD! Ik werd er happy van.


Zon zeker zomerterras

Lekker eten en chillen. In de zomer komen er zeker 100 terrasplekken bij! De zon schijnt daar de hele dag. Dus ik weet waar ik naartoe ga na een dag hard werken of als ik geen zin heb om te koken!




Ook zin in Italiaans eten? hierbij het 

Adres Happy Italy Amsterdam


Zuidelijke Wandelweg 78
1079 RP Amsterdam   Let op: Pin Only!
Dagelijks geopend vanaf 12.00 uur.
RESERVEREN is uitsluitend TELEFONISCH mogelijk en vanaf 10 personen tot 18.00 uur. Vrijdag en in het weekend tot 17.00 uur. Daarna wordt de tafel vrijgegeven aan wachtende gasten. Het is tevens niet mogelijk om apart af te rekenen. T. 020-2625426
Of ga naar www.happyitaly.nl


Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: