Haute Couture Backstage in College Hotel




The College Hotel was afgelopen zondag bevolkt met goed uitgedost publiek omdat er een spannende modeshow werd gegeven voor intimi van Sherda Augustin, Armin Wessel en Ronald Kolk. Bij binnenkomst werd ik keurig opgevangen en begeleid naar de garderobe. Vervolgens liep ik naar binnen en werd ik vriendelijk te woord gestaan door de gastvrouw. Armin Wessel stond toevallig vlak naast haar, dus ik kon mij meteen voorstellen en even met hem babbelen. De opkomst was lekker druk en we hadden er zin in.

De zaal waar de show werd gegeven was achterin. Front –row was gereserveerd voor de pers, waar ik mocht plaatsnemen. Bij binnenkomst van de zaal was het wel even zoeken naar je seat. Want alles stond op naam, en de organisatiedame had het helaas te druk, om iedereen persoonlijk te helpen. Eenmaal op je plek, kon de show beginnen. De show werd geopend door een prachtige zangeres Leea-Ann met een dijk van een stem. Ze had een haute couture mantelpakje aan, zwart satijn afgezet met bond en een lange rok. Na haar zangtalent klonk er een daverend applaus. De sfeer zat er al goed in. Vervolgens kwamen de diverse creaties van modeontwerpers voorbij.

Sherda toonde een aantal creaties zoals zijde lange broekpakken, of zelfs gedurfde korte glitter jurkjes doelgroep jonge ladies. Verder een prachtige zwarte mantel, afgezet met lakleren details. Ook de lange mantel in tijgerprint viel op. Vervolgens kwam Armin met mooie creaties zoals modieuze capes en mantels tot op de knie. Prachtige A-lijn. En geweldige pofmouwen. Daaronder nauwsluitende jurken a la Jacky-O. Hooggesloten tot op de knie en met schuine sluiting bij de hals. Koket vormgegeven. Voor de stylisch moderne vrouw van nu. Ik vond dat de cocktailjurken van Armin wel vaker getoond had mogen worden. Omdat ze zo draagbaar waren.

Opvallend vond ik het rode jurkje met een plooien bij de billen en borsten. Dat is dus echt bestemd voor vrouwen zonder borsten of billen. Ik geloof dat het publiek die daar zat, niets te klagen had. Ronald Kolk eindige de show met de bekende mantelpakjes afgezet met veel glitter en glamour. Veel stenen en kleurgebruik, zoals knalroze en kant. Het eindigde allemaal met een hartverwarmend applaus. Juliette Vossen was er en nog meer bekende Nederlanders. Het mooie van deze show was, dat de collectie ter plekke aangekocht kon worden. Heerlijk, dat je iets kan kopen wat je net hebt gezien! Daarna was er een after party waar de champagne rijkelijk vloeide. De DJ draaide lekker goud & oud. De beentjes mochten van de dansvloer en dat gebeurde ook. Kortom, supergeorganiseerd door Juan Lares en ik heb een geslaagde avond gehad. Ook de goody-bag was rijkelijk gevuld met allerlei Ici Paris verwennerijen.


Volgende show is zondag 12 oktober 2008. Kijk voor meer info op http://www.backstageboutique.nl/


(Farah van der Zijden)

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: