WODEN NORTH SEA COLLECTION SS17

WODEN North Sea Collection SS17

De North Sea Collection, milieuvriendelijke sneakers gemaakt van de huid van kabeljauw en zalm, van WODEN bestaat uit zeven modellen voor dames. Deze collectie is er ook een model voor heren uitgebracht in twee kleuren. De sneakers van visleer zijn sinds vorige week verkrijgbaar in speciaal geselecteerde winkels, speciaal voor lente/zomer 2017.

In mei lanceerde WODEN de eerste collectie zalmleren sneakers voor dames. “We hebben ontzettend veel positieve reacties ontvangen op onze zalmleren collectie. Het kreeg veel internationale bijval vanwege de duurzame productie en het innovatief gebruik van materialen,”aldus Carsten Holm, die samen met Peter Hildebrandt eigenaar is van WODEN. Naast zalm wordt deze collectie ook gebruik gemaakt van kabeljauw.

Vishuid is eigenlijk een afvalproduct. Slechts 1 procent van de huid van alle gevangen vissen, wordt daadwerkelijk gerecycled. De rest wordt weggegooid. Uitgebreid onderzoek en ontwikkeling van WODEN heeft aangetoond dat vishuid een perfect materiaal is om schoenen van te maken. Het is tien keer sterker dan leer en veel fijner, waardoor de sneakers een stuk lichter zijn dan schoenen van normaal leer.

Bekijk het filmpje hieronder voor meer informatie over hoe de visleren sneakers gemaakt worden!

Woden DNA 2016
Klik op play hierboven om het filmpje over de North Sea Collection te bekijken. 

Scandinavische designtraditie
Elke schoen is uniek omdat elke vis uniek is en de huiden met de hand worden gekleurd. Het esthetische aspect van vishuid is van groot belang voor WODEN. De esthetiek van de nieuwe collectie past perfect bij de designkenmerken van WODEN: Scandinavische eenvoud en exclusiviteit.

Al is het een milieuvriendelijke collectie, onze focus ligt vooral op het maken van een modeschoen met een goede afwerking. De collectie heeft een elegante en trendy seizoenslook,” aldus Sara Fibiger, designer bij WODEN. De kleuren variĂ«ren van natuurlijke tot meer modieuze tinten, zoals goud en lak. 
WODEN Women
North Sea collection

YDUN II METALLIC Black (kabeljauw) € 189,95 

WODEN Men
North Sea collection 

TYR Sand (kabeljauw) € 189,95 
WODEN Women
North Sea collection

YDUN II SUEDE Sand
(zalm) € 179,95 

WODEN Men
North Sea collection

TYR Black (kabeljauw) € 189,95 
Scandinavische materialen
WODEN vindt het als Scandinavisch bedrijf niet meer dan logisch om natuurlijke Scandinavische materialen te gebruiken uit hun eigen gemeenschap. Het looien gebeurt op een kleine leerlooierij in IJsland, een echt familiebedrijf. Het ligt aan de kust en heeft beperkt toegang tot elektriciteit, dus gebruiken zij water van de IJslandse heetwaterbronnen om het leer te koken en windenergie voor de rest van de productie.

We combineren de kennis van de IJslandse leerlooiers met onze eigen modekennis en schoenenproductie en creĂ«ren daardoor unieke sneakers die nergens anders ter wereld gemaakt worden,” zegt Carsten. De schoenen zijn eerlijk geprijsd, wat ook kenmerkend is voor het Scandinavische DNA van WODEN. De prijs start vanaf € 179,95. Normaal gesproken kosten sneakers van WODEN rond € 99,95 per paar. 

Over WODEN
WODEN staat voor WOrks of DENmark, de oorsprong van het schoenenmerk ligt dan ook in dit Scandinavische land waar het in 2013 is opgericht door Peter Hildebrandt en Carsten Holm. WODEN is een typisch Scandinavisch sneakermerk met stijl.

De unisex lederen schoenen en sneakers worden met de grootste zorg ontworpen en geproduceerd door de beste fabrikanten binnen dit segment. De leest en tong zijn ontwikkeld op het hoofdkantoor in Aarhus, Denemarken.

De focus ligt op het gebruik van zo natuurlijk mogelijke materialen, zoals de anatomisch gevormde kurken inlegzool. Dit voetbed ondersteunt de onderkant en hiel van de voet. Kurk heeft dezelfde eigenschappen als leer, het is schokbestendig en vochtabsorberend.

De naam WODEN kan ook worden geassocieerd met de Noorse God Odin uit de Noorse mythologie.

600 winkels in 16 landen
Het sneakermerk uit Denemarken is slechts drie jaar actief, maar wordt nu al verkocht in meer dan 600 winkels in ruim 16 landen; een succesverhaal dat volgens Carsten te danken is aan hun unieke combinatie van duurzaamheid, comfort en Scandinavische esthetiek.

Farah van der Zijden
Julisa Doa Morsi 


Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: