FashionWeek 2017 wordt sprookjesachtig: inspired by Walt Disney's "The Beauty & The Beast'





FashionWeek en The Walt Disney Company gaan een creatieve samenwerking aan in het kader van het verschijnen van de nieuwe Disney speelfilm Beauty & the Beast. Dit belooft een sprookjesachtige en inspirerende fashionweek te worden. In de aanloop naar de 26e editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam laten zes jonge talentvolle designers zich inspireren door het klassieke sprookje. De designers werken zes modecreaties uit, met ieder een eigentijdse invalshoek. Op vrijdag 27 januari worden de creaties gepresenteerd tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam en daarna zijn ze op het online platform Fashionweek.nl te bekijken.


Geselecteerde talenten
Fashion-ontwerpers Boaz van Doornik, Elke van Zuijlen, Liesbeth Sterkenburg, Zyanya Keizer, Marlou Breuls en Jazz Chris duiken opnieuw in het verhaal en brengen zowel de ‘Beauty’ als ‘the Beast’ tot leven in zes fantastische items. De ontwerpers presenteren hun creaties op vrijdag 27 januari in de WesterUnie in Amsterdam aan genodigden. Hier lichten de designers hun bron van inspiratie toe tijdens een Fashiontalk.


Iris Ruisch (Creatief Directeur Amsterdam FashionWeek) over de samenwerking tussen Disney, Amsterdam FashionWeek en de talenten: “Ik heb talenten geselecteerd die voor mij de kwaliteit van de Nederlandse mode-opleidingen vertegenwoordigen en een belofte vormen voor de mode-industrie van morgen. Daarnaast was het cruciaal voor me dat deze designers gevoel hebben bij Disney en dit specifieke verhaal kunnen vertalen naar een actueel modebeeld zonder er theater van te maken.”


Disney als inspiratie
Jochen Wyns (Manager Retail Softlines Benelux) over de samenwerking met Amsterdam FashionWeek: “Al meer dan 70 jaar vertelt Disney op magische wijze verhalen en daarmee beïnvloedt Disney al jaren de populaire cultuur. Wij zien telkens nieuwe en innovatieve samenwerkingen ontstaan op het gebied van fashion. Het is een grote eer om met deze talentvolle fashion ontwerpers te mogen samenwerken en hun creativiteit te stimuleren tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. De unieke fashion statements die hieruit ontstaan, passen perfect bij de heritage van Beauty & the Beast. Hiermee vertellen deze jonge designers het klassieke sprookje elk op een innovatieve en unieke wijze.”


Het geliefde verhaal en de memorabele karakters uit de animatiefilm Beauty & the Beast komen vanaf 29 maart 2017 opnieuw tot leven in de speelfilm van het sprookje met hoofdrollen voor Emma Watson en Dan Stevens.


Over Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam
De 26ste editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam staat in het teken van (jong) talent uit Nederland en Vlaanderen en vindt plaats van 26 t/m 29 januari 2017 in de Westergasfabriek. Meer informatie over het event is te vinden op het nieuwe online platform Fashionweek.nl. Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG).


Farah van der Zijden




Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: