Vierde editie Grazia PC Catwalk overweldigend succes







Ondanks de sombere weervooruitzichten, trok afgelopen zondag de vierde editie van Grazia PC Catwalk vele bezoekers.  En ik was erbij. Op het VIP dek. Dankzij radio Decibel, waarbij ik tijdens een live uitzending kaartjes had gewonnen. Het toonaangevende Coebergh PR http://www.coebergh.nl/nl/home.html bureau (waarbij de oprichtster in de top 3 nominatielijst stond,  voor succesvolste vrouwelijke onderneemster (promoted by Porche) stuurde mij een enthousiaste uitnodiging. Natuurlijk ga ik er naartoe, en met mij duizenden fashionliefhebbers. Allemaal  aanwezig bij de groots opgezette fashionshow in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam, met als thema 'The Accessories Edition'. De organisatoren van dit fashion event, modeglossy Grazia en het Fashion & Museum District, mogen terugkijken op een succesvolle show. Maar liefst 100 modellen showden op de 320 meter lange catwalk de nieuwste herfst- en wintercollecties van internationale modemerken als Prada, Dolce & Gabbana en Etro. Daarnaast was er, zoals het thema al doet vermoeden, ruimschoots aandacht voor de must-have accessoires voor komend seizoen. De bijpassende nieuwste haartrends, verzorgd door Creative Director Style and Care Wella Professionals Jeffrey Janssen en zijn team, maakten het plaatje compleet.
High fashion toegankelijk voor iedereen

Het fashion event met de langste free seated front row van Nederland was voor iedereen gratis toegankelijk. Zo kregen bezoekers bij aankoop van een item een unieke korting of extra accessoire cadeau. Dat gebeurde mij ook, tijdens mijn aankoop bij Karen Millen, waarbij ik verwend werd met een gave zilveren armband! De best geklede bezoeker werd beloond met de Grazia Street Style Hunter Award en 1000 euro shoppinggeld. Mynth Events, producer van het event, reikte de 'Shopreme Award' uit aan Armani, de winkel in de P.C. Hooftstraat met de beste service en hospitality. "Goede service en klantgericht werken, dat is een belangrijk onderdeel van het succes van de modewinkels in de P.C. Hooftstraat. Ik ben blij dat het Fashion & Museum District met deze show op de kaart wordt gezet, want zoals iedereen vandaag kon zien, heeft dit district veel te bieden." aldus Edward de Jonge Urbach, initiatiefnemer en voorzitter van het Fashion & Museum District.

BN-ers en nog eens BN-ers Stond ik daar op het VIP dek naast Daphne Deckers, babbelend over haar dochter die trots meeliep op de catwalk. Het blijft toch iedere keer spannend om als moeder te kijken naar je kleine meid. Verder waren Nikkie Plessen, Bastiaan van Schaik, Tanja Jess, Robert Schumacher en Mart Visser ook van de partij. De kundige presentatie van Stacey Rookhuizen, de tunes van Claire en Sheila Hill en het spetterende optreden van Adlicious van X-Factor maakten de dag onvergetelijk. Grazia's hoofdredacteur Hilmar Mulder is enthousiast: "Nu ik deze collecties voorbij heb zien komen, krijg ik helemaal zin in de winter. Ik ben heel blij dat we duizenden mensen de kans hebben geboden om een professionele modeshow van dichtbij mee te maken."

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: