Monique Collignon Modeshow Living Jewels was een groot succes!

Monique Collignon, mijn favoriete Dutch Designer gaf afgelopen zondag acte the présence in Cafe Stork. Helemaal in Amsterdam Noord, voor mij totaal nieuw. Dit afgelegen gebied waar ik nooit kom, was toch verrassend mooi en lag pal aan het water! Kom ik daar nog een oud reclamecollega tegen Jan Willem, om even gedag te zoenen en vervolgens driftig op zoek te gaan naar de zaal van miss Monique Collignon. Een grote catwalk podium stond in het midden, omringd met  goed gekleed publiek. Front row uiteraard de Dutch BNers en een paar society figuren. Ik denk zeker dat dit keer de opkomst meer dan 1000 mensen waren, veel meer dan de gemiddelde MC Haute Couture Show normaliter bestemd voor een kleine groep intimi. Ik viel dus niet heel erg op met mijn speciaal aangetrokken bruine Monique Collignon jurkje....

Dat er zoveel animo voor haar show was, kwam ook mede doordat ze dit keer een nieuwe lijn lanceerde namelijk Haute Couture Light. Dat wil zeggen, draagbare kleding, tegen een betaalbare prijs van rond de 200 euro. Dan bezit je toch een echte MC, geschikt voor zowel een cocktail party alsook op kantoor. Ben je toch uniek en leuk aangekleed. Ideaal voor de jonge zakenvrouw die niet als de grijze massa gekleed wilt gaan. En de collectie genaamd Living Jewels is afgeleid van de prachtige orchideeën die tentoongesteld stonden. Mocht ik nu net gek zijn op orchideeën. Echt mijn favoriete bloem om in huis te hebben. Dus na afloop mochten we een drankje en een hapje nuttigen in het restaurant Stork en kregen we een prachtige paarse Orchidee mee!

Het was dus een geslaagde avond, ik zag uiteraard een paar geweldige stukken voorbij flitsen, zoals de prachtige met bloemen uitgestanste leren driekwart jas, of de beeldige wijdvallende cape met ruches, die alles zo mooi verhuld en toch heerlijk elegant staat, uiteraard de kekke hoge turquoise laarzen en mooie tassen, helemaal in de stijl van colour blocking, alhoewel de trend nu weer alles in 1 kleur is) Afijn genoeg te zien en te bewonderen op haar site www.moniquecollignon.com

De Light Versie is verkrijgbaar vanaf november, dus nog even geduld hebben!

Farah van der Zijden



Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: