“We nemen
de kijker
mee naar de prachtige,
angstaanjagende, humoristische, bizarre
en grandioze fantasie modewereld” - MaryMe-JimmyPaul.
Dat klopt zeker! Ik werd verrast door deze bonte catwalk! In tijden van crisis een verademing! Vrolijke creaties, voerden de boventoon. Uiteraard komen in je gedachten Sesamstraat figuren voorbij, maar het toverde wel bij de zelfs meest chagrijnige frontrow toeschouwers een glimlach over het gezicht. Sommige klapte enthousiast mee, en aan het einde was er toch een staande ovatie.
Is deze kleding draagbaar? Niet echt, maar wel weer fantasierijk! Kleurrijk en aaibaar! MaryMe-JimmyPaul heeft in samenwerking met
Vodafone deze spectaculaire S/S’14 collectie geshowd. Binnen een kleurrijke,
“over-the-top” collectie wekte het creatieve duo een fictief meisje uit hun
jeugdherinneringen tot leven. Eclectische prints werden lustig gemixt met
inspiratie uit 80’s en 90’s cartoons, comic strips en speelgoed. Daarbij werd
ook subtiel geflirt met hedendaagse platforms zoals Tumblr,Whatsapp en Instagram,
die op hun geheel eigen wijze aan de basis liggen van moderne retro.
Als vanzelfsprekend was de media
volop aanwezig en de frontrow gevuld met opmerkelijke persoonlijkheden uit de
mode, kunst en nightlife scene. Dankzij de inzet van mobiele technologie in samwerking met de
hoofdsponsor Vodafone werd het publiek uitgenodigd om hun mobiele telefoon in de hand te nemen en tegelijkertijd te stemmen met “hate it, or love
it”. De score werd per direct en public getoond op het scherm. Dit was dus real-time uitslagen zien, welke outfit favoriet was en welke niet! Geweldige actie en zeer interactief!
De MaryMe-JimmyPaul WET ’N WILD collectie is mede mogelijk
gemaakt door het Amsterdams Fonds voor de Kunst en het Stimuleringsfonds
Creatieve Industrie.
Farah van der Zijden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten