Amsterdam, 19 juni 2022 – Wat een leuke uitnodiging van Friendsofthebrands www.friendsofthebrands.com Ik mag een spectaculaire show van internationale allure bij wonen van Keune Haircosmetics in de RAI Amsterdam. Dit om zijn honderdjarig bestaan te vieren. Een knallende catwalkshow en de introductie van limited edition haarproducten: het wereldwijde haarmerk uit Nederland pakte groots uit. Als klap op de vuurpijl kende Koning Willem-Alexander Keune het Predicaat Koninklijk toe, een eer die voorbehouden is aan bedrijven die minimaal een eeuw bestaan en van groot belang zijn voor hun vakgebied.
Ik ben gewend dat dit soort PR events altijd tot in de puntjes zijn georganiseerd door het team van FriendsoftheBrands. En maak graag tijd vrij in mijn drukke agenda. En zeker als ik daar naast mijn persoonlijke blog voor businessbabes met glamour ook mag plaatsvinden voor Business Insider. www.businessinsider.nl Het grootste zakelijke B2B platform van Nederland met 2,4 unieke bezoekers per maand. Bij aankomst van Kaia Amsterdam werden wij gastvrij ontvangen met een glaasje champagne en opgewacht door CEO Dionne Schulf zelf en een paar glitter en glamour hostessen. Vervolgens mocht je een snelle touch-up laten doen voor je eigen haar door de haarstylist van Keune. Ik gaf mij meteen op, want als je haar maar goed zit, dan zit je toch lekkerder aan tafel te dineren. Met een fantastische 3 gangen menu, werden wij meegenomen door de corporate story van Keune verteld door CEO Eelco Keune. Hoe bijvoorbeeld de samenwerking tot stand is gekomen met de kunstenaar Joseph Klibansky en dat Keune werkelijk alles zelf 'in huis' doet. Van verpakkingen tot producten produceren, echt een totally Dutch bedrijf. Dit prachtige familiebedrijf waar inmiddels de vader 93 jaar telt en zoon Eelco beide CEO zijn. Een duo baan. Het kan dus wel. Senior Keune stond overigens nog 'fit en fruitig' zijn speech te geven op de catwalk in de overvolle RAI. Ongelooflijk wat een kracht en dynamiek er nog is bij deze leider en dat zijn enthousiasme zo aanstekelijk is en dat heeft hij zeker overgedragen aan zijn zoon Eelco.
Het was een fantastische avond waar ik erg van heb genoten en met dit soort leiderschap kan er m.i. nog zeker 100 jaar Keune bijkomen.
Landelijke betekenis
De inzet en ambitie van het familiebedrijf zijn niet onopgemerkt gebleven. Als bekroning op 100 jaar ondernemerschap, heeft Keune Haircosmetics een Koninklijke onderscheiding gekregen, het Predicaat Koninklijk. Vanaf nu gaat het familiebedrijf door het leven als Koninklijke Keune Haircosmetics. De bijzondere Koninklijke erkenning is een onderscheiding voor bedrijven die een belangrijke rol spelen in het vakgebied, nationale betekenis hebben en tenminste 100 jaar bestaan. Het staat symbool voor het respect, de waardering en het vertrouwen dat de Koning heeft voor het bedrijf.
Internationale faam van Nederlandse bodem
Met ruim 3.000 gasten afkomstig uit de hele wereld, was de jubileumviering van Keune Haircosmetics een goede weergave van het internationale karakter van het Nederlandse bedrijf, dat in maar liefst 85 landen actief is. Niemand minder dan Duncan Laurence, winnaar van het Eurovisie Songfestival 2019, heette bezoekers uit binnen- en buitenland welkom met een spetterend optreden.
Reflections; terugblikken én vooruitkijken
Bij een 100-jarig jubileum met als thema ‘Reflections’, mocht een terugblik op de ontwikkeling van Keune Haircosmetics tot het internationale haarmerk van nu niet ontbreken. Maar het merk keek tijdens het evenement ook vooruit. Internationale haarartiesten Ilham Mestour en Daniel Yap lieten de meest innovatieve haar-looks zien tijdens een catwalkshow.
Keune 100 Years: limited edition haarproducten
Ter ere van deze bijzondere mijlpaal, introduceert Keune Haircosmetics ook limited edition haarproducten in samenwerking met contemporary artist Joseph Klibansky.
Alle limited edition stylingproducten zijn gehuld in een speciaal voor Keune ontworpen artwork. Ook maken we kennis met een prachtig nieuw product: het Royal Tribute Hair Serum – ontleent zijn naam aan de verworven Koninklijke titel van Keune. Dit multifunctionele haarserum, met een
zachte geur geïnspireerd op tulpen, is verrijkt met vitamine E en voedt en stimuleert het haar.
De Keune X Joseph Klibansky haarproducten zijn gelimiteerd verkrijgbaar vanaf september in de Keune-salons wereldwijd.
Plannen voor de volgende 100 jaar
Net als in de afgelopen 100 jaar, blijft het familiebedrijf in de toekomst trouw aan de kapper. Daarnaast zet Keune Haircosmetics zich in om de wereld beter achter te laten voor de volgende generaties. Hiervoor voert het bedrijf een ambitieus duurzaamheidsplan waarin de CO2-voetafdruk, recycling en sociale verantwoordelijkheid de hoofdrol spelen.
Eelco Keune, CEO: “Het honderdjarig bestaan is een mijlpaal die niet
veel bedrijven is gegund. De kunst is om altijd te blijven innoveren. Dat zit in ons bloed: mijn grootvader Jan Keune had een drogisterij, maar was
net zo vaak te vinden in zijn laboratorium. Die nieuwsgierigheid en drang om te vernieuwen hebben we gelukkig altijd kunnen vasthouden. We blijven vooruitkijken en zijn nog lang niet klaar met ontwikkelen. Niet alleen voor de kappers en stylisten met wie we al honderd jaar samenwerken, maar ook voor alle volgende generaties. Dat doen we door producten te ontwikkelen die nóg beter en schoner zijn, zodat we de wereld net een beetje mooier maken.”
Farah van der Zijden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten