Hunkemöller begint Room Service in Paskamers!











Eindelijk een winkel die de consument snapt. Wat doen ze goed in mijn ogen:

Openingsfeest 20 augustus voor de consumenten, en niet alleen voor de incrowd zoals PR publiek, VIP, BN-ers etc. Het winkelende publiek werd deze middag getrakteerd op cocktails, drankjes, make-up tips en een goede beat. 

Verder gaat dit merk, dat in mijn ogen eerst een duf, saai, degelijk massamerk was, een andere hippere, jongere marketingkoers bewandelen. Eerst was het een winkelketen, waar alleen je moeder lingerie voor je kocht, als tiener dochter, zo van: Schatje, meisje, je borsten beginnen nu te groeien, we hebben een BH-tje nodig, hup naar de Hunkermoller. Ik heb er dus geen goede herinneringen aan, zat je daar in een paskamer met volle TL-lampen aan en 3 duidelijke volle medewerkers (die zelf inmiddels cup DD hadden). En jou gingen adviseren.

En dan je moeder, die om de haverklap in je paskamer kwam staan, en die trots riep: "Oh kind, dit staat je beeldig!" Terwijl jij je kapot schaamde. Ik had slechts AA en wilde natuurlijk ook een mooie B-cup. Toen waren de Push-ups nog niet uitgevonden. Alleen met een beugelbeha kon ik nog iets van een heuvel creëren. En uiteraard had ik in mijn gedachten al 10 borstvergrotingen laten uitvoeren..."Wacht maar", zei mijn moeder, "wacht maar als je kinderen krijgt, dan worden ze vanzelf groter!" En inderdaad. Ze had hartstikke gelijk. Nu kijk ik uit naar BH-borstverkleinders. Die hebben ze ook bij de Hunkemöller.

A la een hotel.
Heel goed dus dat ze nu met een nieuw winkelconcept beginnen.
Winkelen in de Hunkemöller in de Amsterdamse Kalverstraat zal een geheel nieuwe beleving worden.  Nog steeds met de bekende Hunkemöller elementen, maar met een warmer, vrouwelijker en meer fashionable gevoel: een “candy store” voor lingerie. 

Winkelen met de service van een hotel
De entree van de winkel heeft de uitstraling van een hotel lobby. De nieuwste items worden gepresenteerd als ‘new arrivals’ aan een wand van opgestapelde, open koffers. De presentatietafels lijken op het ontbijtbuffet, maar dan gevuld met “delicious lingerie”.  Jammer genoeg hebben ze niet constant lekkere koekjes en snoepjes liggen. Ook een TV scherm dat non-stop het laatste mode en lingerienieuws toont, ontbreekt niet. Met uiteraard shows van de Fashion Week.

Roomservice in de paskamer
Elke paskamer voorzien van een “Do not disturb” of “Assistence needed” deurhanger, want in alle rust passen is een must voor lingerie. Niets is zo vervelend als je eerst weer volledig aan te moeten kleden om een andere maat te zoeken. Het personeel in de winkel staat voor je klaar om je te adviseren. Er is er zelfs “roomservice” aanwezig. Druk in de paskamer op de bel en het winkelpersoneel gaat voor je op zoek en komt terug met een bell boy trolley vol slipjes en bh’s in de juiste maat.

Waar is deze winkel
      


 Kalverstraat 162, Amsterdam. Ga het zelf ervaren!



Farah van der Zijden


Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: