Trendmasterclass voor bedrijven door Li Edelkoort. Well-being is de trend.

Op dinsdag 16 november geeft trendvoorspeller Li Edelkoort een trendmasterclass voor bedrijven. Het thema is well-being, de belangrijkste trend van deze eeuw.
Wat is well-being?

Zeker als het economisch wat minder gaat en er is onrust en onzekerheid in de markt, dan vluchten mensen voor de boze buitenwereld. Ze richten hun aandacht meer op hun omgeving en hun eigen welbevinden. Dat zoeken ze niet zozeer in materiële dingen, maar meer in immateriële zaken. De omgeving, de vormgeving, maar ook zaken als service, de keuze, het verrassingselement worden steeds belangrijker. Veel bedrijven weten niet hoe ze hun producten of diensten moeten aanpassen op de veranderende behoefte van de consument.
Waarom een masterclass?

Well-being wordt een steeds belangrijker vakgebied. In steeds meer producten en diensten is well-being terug te vinden. Van een niche-markt verschuift well-being zich steeds meer richting een volwassen markt. Het is uiteraard belangrijk dat een bedrijf de toekomstige behoeften van de consument kent en meeneemt in de ontwikkeling van nieuwe diensten, producten en omgevingen. Daarom houdt trendwatcher Li Edelkoort een internationale reeks seminars over het thema well-being, speciaal voor bedrijven.

Wie is Li Edelkoort?

Als moeder van de Nederlandse trendwatchers was ze van 1999 tot 2009 verbonden aan de Design Academy Eindhoven. Al geruime tijd heeft zij haar studio in Parijs, waar ze trendonderzoek doet voor de overheid en het bedrijfsleven in vele landen. Afgelopen september ontving Li Edelkoort een oeuvre-award op het Woon Awards Gala. Li Edelkoort geeft al jaren seminars voor de mode-industrie. Dit is voor het eerst dat ze een masterclass geeft over well-being voor bedrijven buiten de modebranche.


Voor wie is de masterclass?
De masterclass is bedoeld voor marketeers, strategen en productontwikkelaars die willen weten hoe zij het thema well-being nu en de de komende jaren een plaats kunnen geven in hun bedrijfsprocessen, producten en services. 


Wat is het programma?

De Well-being Masterclass bestaat uit een tweetal lezingen die in de middag van 16 november plaatsvinden. Li Edelkoort zal spreken over de impact van well-being op de maatschappij, nu en in de toekomst. En vooral ook zal ze ingaan op wat well-being betekent voor de consumptie-industrie, de leefomgeving en hoe de consument zich de komende jaren zal ontwikkelen. Ontwerper Aldo Bakker zal een inspirerende analyse geven over de onmiskenbare rol die het 'design' van producten speelt binnen het thema well-being. 

Hoe kan ik deelnemen aan de masterclass?

De wereldpremière van de Well-being Masterclass vindt plaats in de Westergasfabriek in Amsterdam. 
Speciaal voor deze Masterclass Well-being heeft Li Edelkoort een uitgebreid trendboek samengesteld, waarin de genoemde trends worden belicht, toegelicht en gevisualiseerd met beelden en stoffen. Dit trendboek wordt in zeer beperkte oplage gemaakt en is te verkrijgen tijdens de masterclass.
Kaarten voor de Well-being Masterclass kosten 375 euro en zijn te bestellen door middel van het formulier op www.focusontrends.nl
Wie organiseert de Well-being Masterclass?
De Well-being Masterclass is een initiatief van het Nederlands Interieur Instituut die dit samen organiseert met trendbureau So HBMEO.
Datum: dinsdag 16 november
Locatie: Zuiveringshal Westergasfabriek Amsterdam.

www.focusontrends.nl
Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: