Zwanger en dan solliciteren? The story of my life...

 
Normaliter heb ik energie voor 10! Niet de laatste tijd. Ik voelde mij erg misselijk. En moe, doodmoe. Tijdens het voorlezen, sliep niet mijn dochtertje van 4, maar ik! Het zal toch niet waar zijn dat ik zwanger ben?
Net in deze onzekere tijden, waar ik met ZZP klussen aan het overleven ben? Alle signalen staan op groen.
Toch maar even een zwangerschapstestje doen? Want ik ben normaliter het zonnetje in huis!

En ja hoor, 2 streepjes! Ik ben zwanger! Jippie. Toch ontzettend blij, een warm gevoel ging door mij heen.
Ik gunde Lisa zo graag een broertje of zusje. En het gezin is compleet. Dit was gewoon een cadeautje!
Als klap op de vuurpijl kreeg ik nog een opdracht via mijn oude werk PR bureau Linden & Barbosa. Hoewel ik kotsmisselijk door de gangen liep, was de opkomst van het PR event georganiseerd voor C&A zeer geslaagd.
Te zien op RTL Boulevard en een vele fashionbloggers en BNers. 
Ondertussen was ik ook gewoon nog aan het doorsolliciteren naar een vaste baan. In de reclame.

En zo viel mijn oog op een advertentie via Linked-In bij een leuk reclamebureau in Amsterdam. Qiss reclame. www.qiss.nl Op een bijzondere plek, namelijk in de Vondelkerk. Met de lekkerste verse bonen koffie!
En ja hoor, ik mocht op gesprek komen! Alleen wat is nu verstandig? Moet ik het al verklappen dat ik net 3 maanden zwanger was. Het kan nog altijd misgaan. Pffft, moeilijke beslissing. Eerste gesprek wacht ik even af. Maar had meteen een klik, een vlot en goed gesprek, en kreeg meteen te horen dat ik voor het 2de gesprek terug mocht komen.
Uiteindelijk bleef ik over met nog 1 andere kandidaat. Wel moest ik mijzelf ‘pitchen’ waarom ik de geschikte
kandidaat zou zijn voor deze functie. Alleen die buik bleef natuurlijk wel in de weg staan. En doorgroeien!

Uiteindelijk heb ik alle moed bij elkaar geschraapt en toch gezegd dat ik zwanger was, met natuurlijk het risico dat ze mij alsnog zouden kunnen afwijzen. Maar wat schetst mijn verbazing..de creatief eigenaar Randy van Dinter van mijn nieuwe job had er geen problemen mee! Hij was bovendien zelf vader van 3 kinderen en hij geloofde niet dat mijn zwangerschap iets aan kwaliteiten zouden veranderen. Gelukkig maar, zwangerschap is ook geen ziekte! En mijn oude reclamebureau
had mij ook aangenomen tijdens mijn prille zwangerschap. Kortom, story of my life...

Na mijn pitchpresentatie; insteek, de vele zijden van Farah van der Zijden, kon ik direct aan de slag! Wat een geluk! Hoewel het wel even  wennen is om elke dag smalle trappen in de Vondelkerk te beklimmen, en hijgend te eindigen aan mijn bureau, heb ik het er graag voor over! Dan blijf ik tenminste fit! Ik zeg maar zo, wat er aankomt, moet er ook weer af! Liefde voor het vak.  Volop aan de bak als account director voor o.a. Perry Sport, Aktiesport, Buisman koffie, Topic Travel, Dobey etc. en New Business. Inmiddels 39 weken zwanger en nu met verlof. Wachtend op mijn grootste en zwaarste project in mijn leven. Mijn nieuwe baby. Deze baby heeft mij in ieder geval geluk gebracht qua werkkring!

Farah van der Zijden


Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

1 opmerking:

Ict Job openings zei

Ik waardeer het scala aan ZZP-opdrachten dat wordt aangeboden, omdat het zelfstandige ondernemers de kans geeft om met verschillende bedrijven en klanten te werken.
zzp opdrachten