UNISEX SNEAKERS VAN WODEN : SEXY & STOER
SCANDINAVISCHE SNEAKERS
WODEN maakt bij het ontwerpen van de sneakers gebruik van de traditionele kenmerken van Scandinavisch design, ook wel bekend als strakke lijnen, eenvoud en focus op materialen. De schoenen zijn dan ook uitermate geschikt voor zowel dames als heren. Er zijn dan ook een aantal unisex modellen in de najaarscollectie AW16. En als kersje op de taart zijn wel twee sneakers namelijk Birkit en Koen vernoemd naar de Nederlandse agenten van het merk.
De inspiratie voor de herfst/winter collectie komt van de ‘Noordelijke kusten’. De rauwe, bijna grillige Scandinavische natuur en dan voornamelijk de Deense. Hier vindt WODEN (Works Of DENmark) haar oorsprong. De echte en natuurlijke materialen die zijn gebruikt voor deze collectie, zijn een belangrijke kernwaarde voor WODEN. Zoals het kurken voetbed. Dit materiaal komt dit najaar ook aan de buitenkant van de sneaker terug, zoals bij de TOR C. voor heren en de YDUN II voor dames.
De herfst/winter collectie van WODEN ligt vanaf augustus in de winkels! Voor dames zijn de sneakers vanaf dit seizoen verkrijgbaar tot en met maat 42. De herenmaten beginnen nu bij maat 40.
Over WODEN
WODEN staat voor WOrks of DENmark, de oorsprong van het schoenenmerk ligt dan ook in dit Scandinavische land waar het in 2013 is opgericht door Peter Hildebrandt en Carsten Holm. WODEN is een typisch Scandinavisch sneakermerk met stijl.
De unisex lederen schoenen en sneakers worden met de grootste zorg ontworpen en geproduceerd door de beste fabrikanten binnen dit segment. De leest en tong zijn ontwikkeld op het hoofdkantoor in Aarhus, Denemarken.
De focus ligt op het gebruik van zo natuurlijk mogelijke materialen, zoals de anatomisch gevormde kurken inlegzool. Dit voetbed ondersteunt de onderkant en hiel van de voet. Kurk heeft dezelfde eigenschappen als leer, het is schokbestendig en vochtabsorberend.
Inmiddels heeft WODEN meer dan 500 verkooppunten in Europa, waaronder 180 in Nederland.
De naam WODEN kan ook worden geassocieerd met de Noorse God Odin uit de Noorse mythologie.
Farah van der Zijden en Julisa Dorsa Morsi
Over Mij
Mijn naam is Farah van der Zijden. Al jaren liefde voor het marketingcommunicatie vak. In mijn rol als communicatie professional sla ik bruggen tussen commercie en creatie. Bij diverse grote Media (o.a DPG Media/ Sanoma) en Reclamebureaus (Ogilvy, DDB) ervaring opgedaan. Ondernemend, doelgericht, goedgehumeurd en creatief. Mijn passie is Luxury Fashion, Fine Dining, Art & Luxury Travel. Verder ben ik trotse moeder van 2 jonge meiden en woon ik in Amstelveen.
Ik vind het gewoon leuk om naast mijn werk in de contentmarketing te schrijven over lifestyle zaken waarin ik graag andere businessbabes met een touch of glamour hopelijk inspireer, informeer en wellicht activeer om leuke uitjes te doen.
Dit is puur een onbetaalde hobby van mij.
Mijn lijfspreuk is:
" Verandering is het enige constante' en dat houdt het Mediavak boeiend!
Farah van der Zijden
Popular Posts
-
Happy Italy = Happy Mom & Kids Buitenpui Happy Italy Interieur Menukaart Happy smullende kids Happ...
-
Tanja Jess, Charley Luske, Josh Veldhuizen, Estelle Gullit, Danie Bles Maartje Blijleven is de winnares! Of nu Holland Casino de pl...
-
Heerlijk smullen op deze feestjes met Magnum! Magnum Pints Classic Fluweelzacht ro...
© Farah van der Zijden. Mogelijk gemaakt door Blogger.
Blogarchief
Pages
About me
Farah van der Zijden -
Freelance High End Fashion & Lifestyle Blogger and Communicatie & PR Consultant.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten