1 jarig bestaan: De kleine Van der Valk @Loungebar @Heinekenplein @Amsterdam

Farah van der Zijden en Didi van den Nieuwenhuijzen (CEO dekleinevalk, loungebar Amsterdam)









Bij de toiletten word je de hand geschud!




Didi van den Nieuwenhuijzen


Oprichters Tweelingzussen Danielle en Didi van den Nieuwenhuijzen (de kleine valk)









De Kidsroom!



En dan word je last-minute uitgenodigd (Francois-Leon van der Velden, van http://www.glamourland.tv/) om even naar het 1 jarige bestaan van De kleine Van de Valk te komen, op het Heinekenplein te Amsterdam. Hij zou  mij wel naar binnen begeleiden, want hij kent de kleindochters van Gerrit van der Valk goed. Namelijk Didi van den Nieuwenhuijzen. Ik kwam dus aangelopen in mijn cocktail dress en had er zin in. Ik ken namelijk Heinekenplein nog van de tijd dat daar een salsatent zat. Goh, ik heb daar avonden lopen swingen. Knetterdruk. Fout publiek, maar muziek was top! Altijd wel iemand die jou de dansvloer optrok en je zweefde op de muziek. Leuke tijd gehad! Opeens was het verdwenen. Erg jammer. Kun je nagaan, dat ik niet lang meer naar Heinekenplein was geweest.

De kleine Van der Valk loungebar @ Heinekenplein @Amsterdam

Afijn, die Salsatent is nu een loungebar geworden. De kleindochters (tweeling) van Gerrit Van Der Valk hebben dit opgericht. Eerlijk gezegd ken ik die naam alleen van de beroemde A4, Van der Valk hotels, waar je als gezin moet zijn met eerste en tweede paasdag en met tweede kerstdag. Ik heb dat persoonlijk nog niet meegemaakt, maar het blijkt een succesformule te zijn. Ook bij de A4 zijn er suites aanwezig, dat jij en ik als luxe business babes nooit zouden verwachten! Zo luxe! Een goed bewaard geheim. Op Curaçao hebben zo ook zo'n exclusief hotelconcept. Kortom, Van Der Vlak heeft een grondige re-design gedaan, de inrichting is erg knus, met kleine intieme 'hoekjes' uiteraard versiert met 'open haarden' en het nodigt je uit om te gaan zitten en te relaxen. Het personeel is ook supervriendelijk. Zeker voor Amsterdamse begrippen.

Persoonlijk onthaal
Je wordt met alle egards behandeld. Want ik kwam aangelopen en dacht even dat het een 1 april grap was. Ik zag namelijk nergens iets staan van een feestje cq opening. Ik ging natuurlijk meteen mijn begeleider Francois-Leon appen, of hij het wel goed had. Gelukkig kwam Didi van den Nieuwenhuijzen (aangetrouwd met Van Der Valk) spontaan naar mij toelopen of ze mij kon helpen.
Ik excuseerde mij over een : re-opening? Ja hoor dat klopte, ik was aan het juiste adres, alleen het tijdstip was iets verschoven! Ik kreeg meteen een Champagne Glas in mijn hand en ik begon te mingelen met haar vriend die in de makelaardij (Hoen) zit. Afijn, het stroomde binnen met allerlei volk van the rich en famous familie. Ik wist namelijk niet dat Van Der Valk bijna de grootste familie is van Nederland, namelijk ongeveer 831 kinderen incl aanhang etc. Kortom een vruchtbare, ondernemende familie.

Informeel intiem feestje
Er was niet echt een programma deze avond. Het ging meer om, ons kent ons. Zo waren er meerdere bekenden van de familie Van Der Valk. Kortom, een erg intiem feestje van de zeer ondernemende Hollandse Families, maar erg bescheiden en geen pretenties. Gewoon hardwerkende lui die 'liefde hebben voor hun vak'! En dat merkte ik aan de service deze avond. Want de eigenaresse Didi onderdeel Van Der Vlak, heeft echt horeca bloed in haar aderen stromen. Continue werd ik 'gepamperd': Wil je nog iets drinken?' Didi herself ging de drankjes ook halen. Echt het type van meewerkend voorvrouw. Dat viel mij op. Dat siert deze familie wel. Niet 'lullen' maar 'poetsen' mentaliteit.

Business Moms meer dan welkom! Kidsroom available
Wat zo leuk is, is dat je als Business Mom ook welkom bent. In het strakke, mooie maar toch warme en knusse design is er bewust plek gemaakt voor een kinderkamer voor de "speelse' kids. Iedere moeder weet dat het een ramp is om met je kids "chique' te gaan uiteten. Of je krijgt een 'rot' plek in een restaurant, ergens afgelegen achterin (bij de lift)  of je wordt geïrriteerd aangekeken, als je kids het niet meer houden, en na het eten rond gaan wandelen. Kortom, je voelt je altijd schuldig en ongemakkelijk. Dat hoeft hier niet bij De Kleine Van der Valk. Je kids worden vermaakt in de kidsroom. En die room is dichtbij je tafel. Dus niet zoals een Ikea, met "lousy' junkfood. Nee, hier krijg je gewoon goed eten, met een goed glas wijn en je kids mogen daarna zich rustig gaan vermaken in de aparte kidsroom.Wat een verademing voor de hardwerkende business mom met glamour, die ook zo haar behoefte heeft aan ontspanning.

Reserveer alvast je plekje, bijvoorbeeld met Koningsdag! Superdruk bezocht!
Kijk op http://www.dekleinevalk.nl/

Farah van der Zijden







Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: