Luxury to Marbella? Not with Rentalcars.com


Mijn  Spaanse Travelgedoe: Een waarschuwing over autoverhuur in Spanje! Marbella 


Een droomvakantie in Spanje, dat is wat ik, Farah van der Zijden, voor ogen had toen ik maanden geleden ons huisje, vliegtickets en huurauto regelde. Met een drukke baan als fulltime Marketing Manager bij JAM!Horeca.   www.jamhoreca.nl en de zorg voor een 11-jarige en een 15-jarige puber, was alles tot in de puntjes gepland om eindelijk eens rust te vinden. Helaas bleek mijn vakantie te beginnen met een aaneenschakeling van stress en gedoe te worden door de autoverhuur in Spanje.

Het begon allemaal toen ik aankwam op luchthaven Marbella. Op mijn e-voucher van Rentalcars.com nu onderdeel van Booking.com, stond dat ik de auto om 10:00 uur zou ophalen. Maar door een vertraging kwam ik pas om 23:00 uur aan. In mijn haast had ik het tijdstip niet aangepast. Bij aankomst bleek dat mijn reservering was vervallen en dat mijn 500 euro weg was. ReadyGo.com het Spaanse luchthaven verhuurbedrijf, kon niets voor mij doen. Zelfs na meerdere keren bellen naar het noodnummer, dat overigens niet bleek te bestaan, stond ik met lege handen.

Uiteindelijk probeerde ik de klantenservice van Booking.com te bereiken. Na talloze mislukte pogingen, eindelijk iemand aan de lijn. Inmiddels was het bijna middernacht en mijn kinderen waren doodmoe. Mijn man kookte van woede en ik stond op instorten. Booking.com kon regelen dat ik voor 150 euro extra een auto kon huren bij Sixt op luchthaven Malaga. Die auto zou echter pas om 2:39 uur gereed zijn.

Wanhopig liep ik naar de balie van Sixt om te vragen of de auto eerder beschikbaar kon zijn. Dat kon, maar dan moesten we 360 euro bijbetalen voor verzekeringen, 23,50 euro per dag. Met twee uitgeputte kinderen, een woedende man en de behoefte om mijn kinderen uit hun lijden te halen na de lange vlucht en de excitement van de vakantie, was er geen andere keus dan akkoord te gaan tegen wil en dank, puur om de gemoedsrust van mijn man te temperen.

Uiteindelijk was ik maar liefst 1000 euro kwijt, inclusief de hoge tarieven en onnodige verzekeringen die ze aansmeerden. Nu, achteraf, voel ik me zwaar opgelicht. Ze maken gebruik van je emoties op zo’n moment. Mijn advies? Nooit meer een auto huren via Booking.com of soortgelijke diensten. Neem een taxi naar je bestemming en huur lokaal een auto. Klantenservice blijkt vaak onbereikbaar en totaal niet klantvriendelijk.

En denk maar niet dat ik mijn aanvullende autoverzekering in Spanje kan verhalen of terugkrijgen via bookings.com of Rentalcars.com? Nee, ze hebben een disclaimer in hun overeenkomst dat als je akkoord gaat met die onnodige aangesmeerde verzekering dat je het ter plekke een transactie is tussen jou en die autoverhuurbedrijven, Rentalcars houdt zijn handen er vanaf! Want tsja ze zijn slechts een tussenpersoon en a Sixt of ReadyGo maakt je bang en angstig! Heb je het wel goed geregeld? Klopt het wel? 1 kras of lakschade en je moet 1200,- betalen en je zuurverdiende creditcard staat borg! Dus ja ter plekke ga je ook twijfelen! En zo trappen er duizend toeristen in deze malavide praktijken! 

Dit hele gedoe heeft me doen beseffen hoe belangrijk eerlijk zaken doen is. Als ik ooit een bedrijf begin, dan is klantvriendelijkheid en oplossingsgericht werken mijn hoogste prioriteit. Misschien was ik dan nu wel miljonair geweest. Voorlopig blijf ik mijn best doen als branding & marketeer, altijd eerlijk en toegewijd aan mijn klanten.

Tip! Ga je een auto huren binnenkort in a Spanje?

Boek via deze : www.allincarhire.com

Voor een volgende keer naar Malaga altijd alleen maar bij allincarhire.com boeken. Je betaalt vooraf, vult alle gegevens in. Daardoor nooit wachttijd bij aankomst. Je hebben je gegevens als dus het is alleen een kwestie van de autosleutels overhandigen. En all-in verzekerd zoals hun naam al zegt. Liefst 3 maanden van te voren. Een week kost je 150,- voor een knappe (automaat) middenklasser. Automaat wel handig met al die bergen. 


Farah van der Zijden 

Luxury Lifestyle Travel Blogger  

Farah.nu

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: