C&A en Pink Ribbon op zoek naar ontwerpers!

C&A en Pink Ribbon starten online ontwerpwedstrijdOntwerp een T-shirt voor Pink Ribbon

C&A en Pink Ribbon zijn gestart met een ontwerpwedstrijd op Facebook. Iedereen wordt uitgenodigd mee te doen door zijn of haar ontwerp te maken en online in te zenden. Er worden uiteindelijk vier ontwerpen uitgekozen die daadwerkelijk in productie worden genomen voor de Pink Ribbon T-shirt collectie. Deze collectie is vanaf oktober bij alle C&A-filialen in de Benelux verkrijgbaar. De opbrengst van de T-shirts in Nederland gaat naar de Stichting Pink Ribbon.


Iedereen die de borstkankerpatiënt wil steunen en die een beetje creatief is, kan meedoen. De ontwerpwedstrijd staat op www.facebook.com/ca.nederland Bij het insturen van het ontwerp wordt gevraagd naar het achterliggende verhaal. De ontwerper kan hier een korte toelichting geven op welke manier hij of zij met dit design aandacht vraagt voor borstkanker.
  


Vervolgens kan iedereen op de Facebook-pagina aangeven welk ontwerp hij of zij als favoriet heeft. De 25 ontwerpen die aan het eind van de periode op 11 juli 2012 de meeste 'likes' hebben, worden door een deskundige jury bekeken. Zij kiezen de vier T-shirts die daadwerkelijk in productie worden genomen. De collectie is vanaf oktober bij alle C&A-filialen in de Benelux verkrijgbaar. Aan ieder T-shirt wordt een label bevestigd met de naam, foto en handtekening van de ontwerper, zodat iedereen kan zien wie het T-shirt heeft ontworpen. Kijk voor meer informatie op 
www.facebook.com/ca.nederland

Juryleden
De jury bestaat uit Quinty Trustfull (ambassadeur Pink Ribbon Nederland), Maartje van den Broek (styliste voor diverse Nederlandse bladen en C&A), Sara Oakley-Orell (Head of design Yessica C&A Europe), Michaël de Moor (moderedacteur van de Belgische glossy Feeling) en Anouk van Gestel (hoofdredactrice van de Belgische titel Femmes d'Aujourd'hui). 



Stichting Pink Ribbon 
Jaarlijks wordt bij 15.000 vrouwen en 100 mannen de diagnose borstkanker gesteld. Elk jaar overlijden er 3200 mensen aan borstkanker. Stichting Pink Ribbon zet zich in voor hen om ervoor te zorgen dat zij de juiste behandeling en de meest optimale begeleiding krijgen. Met als uiteindelijk doel een beter en langer leven met borstkanker. Om dit te bereiken financiert Stichting Pink Ribbon specifieke projecten en onderzoeken op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. 


C&A with love for Pink Ribbon

C&A wil ook in 2012 Pink Ribbon ondersteunen door het uitbrengen van een speciale T-shirt collectie. De opbrengst van de T-Shirts gaat naar Pink Ribbon. 



"Pink Ribbon is een goed doel waar vrouwen zich mee verbonden voelen. Vrouwen spelen een ontzettend belangrijke rol binnen en buiten onze organisatie. Er werken veel vrouwen bij C&A, een groot deel van onze collectie is gemaakt voor de vrouw (of haar kinderen) en we communiceren dagelijks met haar. Het thema rond borstkanker laat ons dan ook niet koud. Met de campagne ‘C&A with love for Pink Ribbon' ondersteunen wij dit goede doel daarom van harte."
Paulien Straeter, C&A Nederland


Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: