Bas Kosters opent de 16e editie van Amsterdam Fashion Week (AFW) officieel met zijn Autumn/Winter collectie-show "1, 2, Tree".
Bellen en Bas.
Als Bas zelf het podium opkomt met een ongelooflijke grote telefoon aan zijn oor begint het publiek al te lachen en te klappen. Bas is even - niet-bereikbaar- . Waarom altijd 24/7 bereikbaar willen zijn? Gewoon even niets. Even geen mobiel. Even niet online. Even voice-mail aan. Vroeger werd je nog opgepiept! Die kon je nog uitzetten, of later pas terugbellen. Nu mailen mensen, en als je niet meteen beantwoord, dan bellen mensen, en als je niet direct opneemt, ontvang je meteen een sms. En als je niet terug smsed, dan gaat er een alert uit! Facebook, twitter, waar ben je? Zo lekker als ik in Suriname ben op vakantie, dan heb ik daar tenminste geen last van. Heerlijk in de jungle, zonder bereik! En die 2-strijd, dat wil Bas ook in zijn collectie meegeven. Grappig dat nu net Vodafone dit sponsort, en LG naast mij zat met hun nieuwe Prada Mobile telefoon.
Stadsleven versus de natuur
De inspiratie voor de collectie van Kosters is ontstaan uit de verhouding tussen het hectische leven in de stad en het rustige vredige natuurleven. Mensen verlangen naar het ene, tegelijkertijd wetende dat ze niet kunnen leven zonder het ander. De zoektocht naar een juiste balans tussen deze twee totaal verschillende werelden diende als leidraad bij het ontwikkelen van de “1, 2, Tree” collectie.
“1, 2, Tree”
Een digitale, flitsende, grafische, punk esthetiek met felle kleuren en een print overdosis kenmerkt de collectie. Het stadse en het natuur leven clashen in de outfits. Zachte materialen en grote gebaren ontmoeten de grafische, felle vormgegeven kant van het stadse leven.
Mobiele technologie
De afhankelijkheid van mobiele technologie heeft veel invloed op het leven en werken in onze samenleving. De drang om continu met alles en iedereen in contact te staan is groter dan ooit tevoren. De vraag welke plek mobiliteit en bereikbaarheid in ons leven inneemt, is een vraag die zowel Kosters als Vodafone bezighoudt en heeft geleid tot deze nauwe samenwerking.
Multidisciplinaire mode presentatie
Bas Kosters lanceerde tijdens deze openingsavond niet alleen zijn nieuwe collectie, maar ook een video in samenwerking met Alex Kaseta, een nieuwe track voor zijn band “Superior Experience“ met producer Riptide. Tevens werd de tweede editie van zijn magazine “Extra Kak” gepresenteerd. Het magazine Extra Kak 2, dat door Kosters en Vodafone werd aangeboden aan alle genodigden van de show, geeft meer achtergrondinformatie over de “1,2, Tree“ collectie.
Lancering nieuwe Bas Kosters Studio website
Op de dag van de show ging tevens de nieuwe Bas Kosters Studio website live. Met Bas zijn internationaliseringsstrategie past een meer toegepaste en beter navigeerbare website. Als onderdeel van de website is er een nieuwe web shop en geïntegreerd blog. De website sluit aan bij de nieuwe meer coherente internationale huisstijl die afgelopen jaar is ontwikkeld.
Farah van der Zijden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten