Geweldige PR stunt. Lanceer een nieuw stijlvol merk, door een nog onbekende ontwerper, noem het FRANK, pak het zo luxueus mogelijk in, claim dat je het nieuwe stijlvolle, luxe merk bent voor vrouwen, een goed reclame- en PR bureau erbij en uiteraard een ruim reclamebudget. Want alhoewel de kleding an sich niets hoeven te kosten, zit je toch met anders kosten zoals, perslijst maken, persbericht schrijven, de juiste mooie modellen kiezen, schoenen, styling, haardracht, make-up, goodybag maken, een gehele crew backstage begeleiden, en het feest zelf organiseren, want immers was de locatie er al incl. het thema. Vraag mij alleen af of de organisatoren van AIFW ook akkoord waren gegaan als ze van te voren wisten dat het zeeman was... etcAlhoewel Hunkermoller (massamerk) er ook was, en je natuurlijk steeds meer combi´s ziet van massamerken en couturiers waar H&M zo beroemd mee is geworden. C&A volgde met Frans Molenaar, alleen was de oprichter van deze marketingtruc Jan de Bouvrie met Gamma, waar iedereen toen schande oversprak, is nu scheer en inslag. Design, luxe, ook bereikbaar voor Jan met de Pet, de normale burger.
Ik blijf het leuk vinden, het is gewoon aardig als je tijdens een show verrast wordt, want zoals je weet blijven verrassingen je bij en alle midle of the road verdwijnt....
Farah van der Zijden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten