ZO Skin Health huidprodukten nieuw in Nederland


Een mooie, gezonde huid binnen handbereik?

Dat kan vanaf nu. Ik was aanwezig bij het persevent van ZO Skin Health nieuwe huidverzorgingsprodukten. De vooraanstaande Amerikaanse dokter Zein Obagi uit Bevery Hills, gaf een pittige presentatie over de huid.

De zin en onzin over je huid
Ja we lopen er allemaal tegenaan. Wat moet je nu doen om je huid het beste te verzorgen. Er is zoveel keuze. Al die potjes, al die huidtypes. Hoe weet je nu welk produkt het beste bij je past? Deze dokter Obagi maakt het simpel voor je.

Een paar nuttige tips waar je aan moet denken om een gezonde huid te krijgen en vooral te behouden!

- de elastisiteit van je huid blijft tot ongeveer je 25ste jaar. Daarna gaan je huidcellen slapen... hou ze dus wakker! Door huidprodukten (van ZO Skin Health) te gebruiken waarbij de ingredienten tot diep in je huid binnendringen om bij deze slapende cellen te komen.
- alleen een verzorgende creme smeren is niet genoeg. Vergelijk het met een 3 gangen diner, dan eet je ook niet alleen een toetje. Verzorg ook de huid vanuit de binnenkant, door juiste voeding te eten.
- Vitamine A, C, D en E zijn erg belangrijk voor de huid. Vooral veel kleurrijke groentes eten dus!(goh, waar heb ik dit meer gehoord...:-)
- de meeste merken verkopen een marketingverhaal, ze maken je gek met allerlei beloftes & wetenschappelijk onderzoek & testen, voor een mooie huid. Met heel veel ingewikkelde ingredienten. Of je dat allemaal moet geloven? Nee dus. Er is slechts 1 ingredient die er toe doet tegen huidveroudering: retinol
- en de hoeveelheid die ZO Skin Health van retinol gebruikt in zijn produkten ligt hoger dan het gemiddelde van de standaard cremes/moisturizers (0,1% of zelfs nog lager). Wettelijk gezien mag retinol tot 1% concentratie in cosmetica worden verwerkt. ZO Skin Health gaat ook werkelijk tot aan dit percentage van 1%, waar de gemiddelde concentratie in producten die beweren retinol te gebruiken 10x lager is.
- Pas bij een concentratie van 0,6% of groter gaat retinol echt iets betekenen voor de huid. De receptplichtige variant op retinol heet tretinoïne, ook wel vitamine A-zuur genoemd. Dit is echter een medische toepassing, die vele malen krachtiger is dan retinol en met zorg en voorzichtigheid gebruikt dient te worden (op arts voorschrift). 1% retinol in ZO Skin Health kan worden vergeleken qua werking met 0,02% tretinoïne van de apotheek. De hoogste concentratie tretinoïne die de apotheek op recept levert is 0,1% => 5x sterker dan retinol 1%! Deze 0,1% tretinoïne wordt gebruikt bij het medische Nu-Derm Fx Systeem, bijvoorbeeld in geval van ernstige veroudering van de huid.
- alle potjes met cremes, de moisturizers, moeten luchtdicht en afgesloten zijn. Of tubes. Een pot creme die steeds open en dicht gaat, verliest al zijn ingredienten na verloop van tijd. Kortom: geen potten met creme kopen. Liever tubes en pompjes.
- de zon ontwijken. Slechts 1 kwartier in de zon het liefst voor 9.00 uur en daarna flink smeren. En om het uur. Anders helpt de factor niet meer...
- Heet water is killing voor de huid. Niet heter douchen dan 37 graden...hm, dat vind ik wel jammer, want zeker in de winter kan het wel een graadje meer..

Nu ben ik zelf enorm van het proberen. Ik ben ook absoluut niet merkentrouw en probeer van alles en nog wat. Ik heb zelf namelijk een gecombineerde huid. T-zone, vettig en de rest, normaal tot droog. Daarnaast heb ik ook een gevoelige huid, met last van wat lichte acne en roodheid, met name in de winter.

Ik moet nieuwe produkten altijd eerst proberen, wil ik overtuigd raken. En eerlijk is eerlijk, ik gebruik nu al 1 week de DNA repair Skin Health huidprodukten van ZO Skin Health en tot nu toe ben ik zeer tevreden. Met name over de Offects Exfoliating Cleanser Gentle, die voelt namelijk zo lekker aan. Het droogt je huid niet uit! En ik kan het lekker wegspoelen met water. En de kleine bolletjes erin, geven een fijne, subtiele scrub. Ook de dagcreme is lekker luchtig, trekt direct in en laat tenminste niet zo'n olieachtige film achter op je huid. De nachtcreme is ook ideaal. De potjes zijn luchtdicht, dus niet met je vieze vingers in een potje, nee mooie pompjes en zuinig in gebruik. Je hebt ook niet zoveel nodig. Ik ben tot nu toe erg enthousiast. Ik plaats als bewijs een foto van nu en straks na 6 weken. Want pas na 6 weken zie je het echte resultaat! Ik hou jullie op de hoogte wat dan het effect is. Van mijn hopelijk veel gezondere huid!

Kijk voor meer informatie op
www.obagi.nl/article/homepage.html
of http://www.jc-imp.nl/zo_skin_health.shtml
of ga naar Kiewiet de Jonge Kliniek van Boshuizenstraat 567 in Amsterdam. Prijzen van 50 tot 250 euro.

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: