Quote500 lancering was ondanks recessie zeer geslaagd!







Wat een opkomst zeg voor de lancering van de jaarlijkse Quote500. Iedereen is toch retenieuwsgierig naar de top 500 rijkste Nederlanders. De locatie was tot en met het laatste moment geheim, zelfs de medewerkers van uitgeverij Hachette wisten van niets. Ik had helemaal zin om te gaan. Even er tussen uit na al die drukte met baby en verhuizen. Lekker gedressed met mijn gouden blouse kwam ik aan met mijn gloednieuwe zwarte Toyota Prius in Qpark. Maak ik toch ff een statement door hybride te rijden. Daar aangekomen mocht ik uitstappen en in een lange rij gaan wachten waar we werden opgehaald door dikke Landrovers. Instappen en wegwezen en natuurlijk de chauffeur aan zijn kop zeuren waar we naar toe gingen, maar die liet helaas niets los. We eindigden weer in een parkeergarage, nou lekker dan…. Maar daar aangekomen stond de rode loper uit en de cameraploegen en fotografen startklaar. Hoe origineel, het feest werd gehouden in de parkeergarage onder het rijksmuseum. Helemaal aangekleed met gordijnen, mooie vazen, podium en dansvloer. Wel was het koud in je cocktaildress, maar gelukkig maakte de Champagne alles goed. De muziek was top! Een ex X-factor dame Miss Irma Derby gaf haar acte de presence. Wat een voice zeg en wat een mooie benen heeft die dame.

En als midden van de avond Gerard Joling nog kwam zingen, zat de sfeer er eindelijk goed in! Iedereen ging uit zijn dak, ook die stijve yuppen konden zich eindelijk bewegen. Verder liepen er paar BNers rond die volgens mij niet in de lijst staan, Marco Borsato zeker niet..en Dirk Scheringa heeft de lijst ook gereduceerd naar 499. Wel liep die magere kip rond Judith Osborn met een origineel shirt Recessionista ipv Fashionista. En natuurlijk mijn favoriete dame Inge de Bruin, met haar onvergetelijke Micheal Jackson imitatie voor het KIKA kinderfonds.

In de uiteindelijke lancering van het blad Quote500 was iedereen niet echt in geïnteresseerd want we zaten gezellig te netwerken en te kletsen of dansen. De uitslag zien we wel in de rijkelijk gevulde goodybag nu met heerlijke parfum van Armani. Ach we weten nu toch al jaren dat familie C&A de rijkste is, anders konden ze coutureontwerper Frans Molenaar niet betalen. En tweede op de lijst Heineken, zelfs in crisis tijden drinken mensen bier om hun zorgen weg te drinken, en Randstad, Kruitvat, Blokker doen het nog steeds goed. Retail makes The Detail in het land der rijken.
Medelijden hoeven we niet te hebben voor Dirk Scheringa DSB bank, hij hoeft zijn hand niet op te houden bij het UWV, want volgens onderzoek heeft hij nog een paar miljoentjes liggen...

Afijn mijn miljoenenbezit zat lekker thuis, mijn pasgeboren dochtertje Lisa in de armen van mijn vriend. En op de vraag Ben jij ook rijk en beroemd? zeg ik altijd, Beroemd ben ik bij de familie en rijk ben ik aan blakende gezondheid!

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: