PERSOONLIJKE REVIEW: Small Luxury HELD hotel in ZILLERTAL OOSTERIJK is er voor Wellness en Sportliefhebbers












Farah Van der zijden en Conchita de Rooij uit Amsterdam




                                                        Owner of the Hotel HELD Lisa & Andreas
























Dag 1 @ www.held.at


dag 2 @www.held.at



dag 3 @www.held.at


Delicious Food @www.held.at 



Winetasting! @HELD hotel Zillertal


2 januari 2023

Hou je van sportief bezig zijn? Meer dan skiën alleen? Ook Fitnesslover, Jogalover, fervente wandelaar  of zwemfanaat? 

Het  Sport- en Wellnesshotel HELD heeft het allemaal. Voor ieder wat wils. 

Op uitnodiging mocht ik zelf ervaren wat het 4-sterren Sport- en Welness HELDhotel in Zillertal/Fugen, vlakbij Innsbruck te bieden heeft voor de reislustige en sportieve levensgenieters. Wij nederlanders houden van een korte 'break', met name skie-liefhebbers reizen graag met Transavia naar Innsbruck om een weekendje of midweekje te genieten van de prachtige bergen. De 'ijle lucht' en 'Dennenbomen' maken het plaatje compleet. Mijn persoonlijke algemene mening over dit hotel na 3 dagen te mogen verblijven, is dat het een perfect kleinschalig, gezellig en knus familiehotel is. Je voelt je 'gezien' bij binnenkomst. De receptie is ontzettend vriendelijk. Na een lange reis wil je eigenlijk zo snel mogelijk inchecken en naar je kamer. Dat doen ze ook en natuurlijk bieden ze je meteen bij binnenkomst een glaasje bubbels of water. Het is zo gastvrij. Daar mogen meerdere hotels een voorbeeld aan nemen. De houding van de receptie, de vriendelijkheid, dat zegt zoveel over het welkom heten van je gasten.

Ben je een drukbezette businessmom met glamour en wil je even bijtanken? Dan vind je je weg wel hier.

Er is elke dag een activiteitenprogramma voor natuurliefhebbers. Ik hou zelf van wandelen en skiën. Maar dan wel mooi-weer skiër en niet hoger dan de blauwe pistes. In het begin ga ik nog voorzichtig de berg af, beetje krampachtig. Vaak in het begin krijg ik kramp in mijn voeten en glij ik toch de bergen af. Kapot-moe kom ik dan beneden aan. Wel trots dat ik niet gevallen ben. Want dat is het hele eieren eten. Je wilt gewoon niet vallen. Als je jong bent dan ken je die angst niet, dan ga je gewoon. Afijn, uiteindelijk gaat het na een dag of 2 prima. Dag 3 heb ik het meestal door (de techniek) en dan ga ik vaak al weer weg naar huis. Meer dan een week wil je ook niet, tenminste ik niet. Want ik hou naast skiën ook van apres-ski, wandelen in de bergen & shoppen. Of natuurlijk gewoon lekker eten en niets doen. Mijzelf heerlijk laten verwennen door ontspannende massages in de Spa en Welness van HELD hotel.

Wellness, Spa en Beauty-lover?

Heerlijk ontspannen. En dat kan je goed hier. Er zijn maar liefst 7 spa's en 4 ruimtes om te relaxen.  Je ziet dus nauwelijks andere gasten. En dat maakt het zo relaxed. Een soort private SPA en Wellness gevoel. Ook in het zwembad naar buiten en een heerlijk bubbelbad met rondom uitzicht op de bergen, dan geniet ik enorm. Wat een rust. Wat een oneindig uitzicht. Het is een bijzondere ervaring. Binnenzwembad, zoutwaterstoombad, alpenden-sauna, biosauna, panoramische hutsauna buiten, diverse rustzones, beauty- en wellnessbehandelingen: niets doen en niets hoeven te doen, ook dat hoort bij een actieve vakantie.

Fitness Lover?

Fitness is voor het sport-en wellnesshotel HELD een must. De nieuwe fitnesszone van 150 m² is van topniveau. De sfeer is stimulerend, de uitrusting is met toptoestellen van het merk Technogym. Die gebruikt mijn Personal Trainer Erica in Nederland ook. Je voelt gewoon dat deze apparaten net even beter werken dan de "basic-fit' varianten. Deze apparaten zijn gewoon soepeler en steviger. Het is gewoon het allernieuwste op het gebied van sporttechnologie. Als je tijdens het trainen nog een prachtig uitzicht hebt op de bergen, dan voel je je wel even een HELD die een berg beklimt. Dat is voor mij Healthy Aging 3.0. Je hoeft niet naar een beeldscherm te kijken, je kijkt gewoon recht tegen de bergen op en beeld je in dat je hem beklimt terwijl je nog 5 kilometer op de loopband loopt te rennen. Met een mooi uitzicht, sport je lekkerder! Leuk weetje: de vader van Lisa is een fitness held & lover! Daarom stond hij erop dat de beste toestellen in de fitnessruimte kwamen. Als ik kijk naar zijn leeftijd en figuur dan ziet hij er zelf inderdaad nog topfit uit!

Joga Lover?

Voor de Joga liefhebbers is er een prachtige zaal met uitzicht op de bergen. Hier kom je helemaal zen en tot rust. Het uitzicht is subliem met glinsterende pistes en besneeuwde bergen. De Joga Lerares is een super vriendelijke dame. Voor haar leeftijd lijkt ze nog eens 10 jaar jonger. Ze stelt je gerust en nodigt je echt uit om te ontspannen.

Aqua-Gym of waterliefhebber?

Ook dat heb ik gedaan een half uurtje, want het blijkt dat je 300 calorieën verbrand. Nou, dat wil ik natuurlijk wel, aangezien ik hier en daar wat meer rolletjes erbij hebt gekregen. Eigenlijk is het sportief afvallen, wandelen, skiën en relaxen en natuurlijk gewoon vakantie houden.

Fine-dining & smulpapen

Het eten is er fantastisch. Normaal ben ik niet zo dol op een buffet, maar dit is echt kakelvers. De kok staat ook achter het buffet en maakt sommige gerechten 'on demand'. Dus als je een speciaal omelet wilt als ontbijt, dan kun je die vers bestellen, even wachten en het wordt voor je neus gemaakt. Ook s'avonds is het smullen geblazen. Het een eten is gewoon een feestje voor oog en mond. Er is altijd een veganistische optie op de menukaart. Dus voor ieder wat wils. Met name het dessert was top! En ook de wijn was erg goed. Niet te zwaar, niet te licht, er net tussenin. 

Voor de fijnproevers zoals ik, een smaakvolle ervaring. Je kiest en je geniet. Alles is zo bewust mogelijk gemaakt met gezonde en lokale producten. En dat proef je. 

Wijnliefhebber?

Zorg ervoor dat je meedoet met de wijnproeverij. Heerlijke wijnen uit Oosterijk en Duitsland. Ook een fijne ambiance in de aparte kelder. Sfeervol en gezellig. Ik vond met name de witte wijnen goed. Ieder zijn smaak natuurlijk... 

Al met al past het motto van HELD erg goed bij de ervaring die ik heb gehad. Ik voelde mij: welkom, goed en onstpannen. Niet het gevoel dat er zo naar mij gekeken werd ofzo. Alsof je thuis was. Het was genieten juist door de gemoedelijke sfeer. Lisa en haar man waren uiterst vriendelijk en geen kapsones.  Ze wonen ook in het hotel en eten ook met z'n allen bij de gasten aan tafel. Wat mij bij is gebleven is ook het uitzicht op de bergen als je je ramen opent van je hotelkamer, dat vond ik echt een lust voor het oog!

Zeker een aanrader om nog eens terug te komen met mijn familie!

Er is nog een speciale aanbieding als je snel bent. Dus wie weet tot ziens! 

Farah Van der Zijden 

4 nachten voor 3! Zie tabel hieronder of boek op www.held.at

Compact skiplezier (17.12.22–10.4.23)

Services: 4 nachten, 3-daagse Superskipas voor alle skigebieden van het Zillertal, buff van HELD – prijs p.p.: vanaf 783 euro

Verwendagen (17.12.22–10.4.23)

Services: 4 nachten, gedeeltelijke lichaamsmassage, antistressbehandeling, Phytomerpeeling, manicure met lak of pedicure zonder lak – prijs p.p.: vanaf 795 euro

 


 

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: