21 maart Amsterdam. Sinds het sluiten van de grenzen hebben de Nederlandse telers een overschot aan boeketten. Door het coronavirus kunnen zij de voor export bedoelde bloemen niet kwijt. Nederlanders kunnen vanaf vandaag een donatie doen om deze boeketten aan de ouderen in verzorgingstehuizen te schenken. Tegelijk helpen ze daarmee ook de telers. Een groep ondernemers werd gevraagd om mee te denken voor een oplossing bij de telers. Op dat moment hoorden zij het hartverscheurende nieuws van donderdagavond dat ouderen juist in deze tijden niet hun geliefde kunnen zien. Daarom lijkt het de ondernemers een mooi gebaar om alle ouderen in verzorgingstehuizen in Nederland te voorzien van een boeket. Ze hebben een crowdfundingpagina opgezet waar Nederlanders een boeket van de telers kunnen doneren aan een van deze ouderen. Daarnaast is het ook mogelijk om zelf een boeket te sturen naar een geliefde of bijvoorbeeld een bekende in de zorg. Samen geven we Nederland kleur. Met behulp van twintig vrijwilligers werd binnen 24 uur het platform Redjeboeketje.nluit de grond gestampt. Aan de aanbodkant zijn twee bloemenbedrijven aangesloten, de Aalsmeerse kweker Groenland en Frederique’s Choice, die als online bloemenverkoper directe toegang heeft tot meerdere kwekers. Via Redjeboeketje.nl koop je voor 15 euro een boeket voor een oudere in een verzorgingstehuis. Die bloemen worden door Redjepakketje – dat voor kostprijs rijdt – direct bij de kweker opgehaald. Sam Rohn van Redjepakketje: “Het belangrijkste doel is dat we zoveel mogelijk bloemen redden van het afval. Omdat anders echt heel veel telers omvallen. Daarnaast zitten 120.000 ouderen in verzorgingstehuizen. Die wil je laten weten dat je aan ze denkt.” Mede initiatiefnemer Joep Verbunt van Matt Sleeps: “Naast particulieren hopen we ook dat medeondernemers massaal meedoen. Dit kan bijvoorbeeld doordat bedrijven een donatie doen per verkochte product of dienst. Op dit moment zijn er al een aantal webshops die dit aan hun klanten aanbieden. Tot slot sluiten wij ons graag aan bij de woorden van onze koning: het coronavirus kunnen we niet stoppen, het eenzaamheidsvirus wel.” Farah van der Zijden |
Corona bloemenactie voor 120.000 geïsoleerde ouderen
Over Mij
Mijn naam is Farah van der Zijden. Al jaren liefde voor het marketingcommunicatie vak. In mijn rol als communicatie professional sla ik bruggen tussen commercie en creatie. Bij diverse grote Media (o.a DPG Media/ Sanoma) en Reclamebureaus (Ogilvy, DDB) ervaring opgedaan. Ondernemend, doelgericht, goedgehumeurd en creatief. Mijn passie is Luxury Fashion, Fine Dining, Art & Luxury Travel. Verder ben ik trotse moeder van 2 jonge meiden en woon ik in Amstelveen.
Ik vind het gewoon leuk om naast mijn werk in de contentmarketing te schrijven over lifestyle zaken waarin ik graag andere businessbabes met een touch of glamour hopelijk inspireer, informeer en wellicht activeer om leuke uitjes te doen.
Dit is puur een onbetaalde hobby van mij.
Mijn lijfspreuk is:
" Verandering is het enige constante' en dat houdt het Mediavak boeiend!
Farah van der Zijden
Popular Posts
-
Farah van der Zijden en Didi van den Nieuwenhuijzen (CEO dekleinevalk, loungebar Amsterdam) Bij de toiletten ...
-
Happy Italy = Happy Mom & Kids Buitenpui Happy Italy Interieur Menukaart Happy smullende kids Happ...
-
THE DUCHESS viert 2016 'grand en chic' in het hart van Amsterdam Ik was dit weekend bij mijn favoriete restauran...
© Farah van der Zijden. Mogelijk gemaakt door Blogger.
Blogarchief
Pages
About me
Farah van der Zijden -
Freelance High End Fashion & Lifestyle Blogger and Communicatie & PR Consultant.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten