Topfeest @NY RED CARPET party Kurhaus















Behind the scenes foto's





























UITNODIGING
Een goede uitgaanskennis Sharina Mattes-Tewarie tipte mij om het event NY Red Carpet-gala bij te wonen. Volgens haar een goed georganiseerd glamouravondje uit in Den Haag dat ik niet mocht missen. Zodoende kwam ik in contact met Nazima Ramdin, eigenaresse van NR Communicatie en Events en organisator van het gala. Ik ontving per mail (als pers) de uitnodiging. Ik had er zin in!

Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat Den Haag niet de eerste stad is waar ik aan denk om te gaan stappen. Mijn hart ligt toch echt in Amsterdam. Ik moest er zelfs een avondje FashionWeek voor 'skippen'! Maar omdat het Red Carpet-gala in het prestigieuze Kurhaus werd georganiseerd, dacht ik: Oké, ik gooi mijn vooroordelen weg. En trakteer mijn mijn moeder Soesila (76 jaar alweer), mijn nicht Sherida Ramautar en broer Ferlin Barends op een avondje rode loper, want die houden wel van een feestje.

JURK
Het gala kon je reserveren met of zonder diner. We gingen uiteraard inclusief diner, want we laten ons graag verrassen. Omdat het event om 19.30 uur begon, moest ik tijdig uit Amstelveen vertrekken. Gehaast liet ik nog mijn make-up doen bij Douglas (dat kan namelijk op afspraak) en die visagist bleef maar smeren. Uiteindelijk met een mooi mat resultaat dankzij de nieuwe Chanel beige foundation. Helaas werd ik opgejaagd door mijn moeder, want die zat opgetut thuis op mij te wachten en wilde weg. Thuis aangekomen, snel mijn galajurk aanschieten: een kobaltblauwe satijnen jurk ooit gekocht bij Robin, Amstelstraat 23 Amsterdam. www.galajurken.nl Toen ik daar voor het eerst was, werd ik zo blij, Wat een prachtige jurken zeg. De een nog mooier dan de ander. Met pailletten, met kant, strapless, van alles in het 'lang'. Ik 'spotte' al mijn trouwjurk. Moet alleen nog wachten op het aanzoek.


VERVOER
Vervolgens reden we opgetut en wel in mijn Mercedes Benz naar het Amrath Kurhaus te Scheveningen http://www.amrathkurhaus.com/nl/. Met mijn hoge Michael Kors hakken
 aan (12 cm) en mijn opvouwbare ballerina's van Monique Collignon in mijn Gucci Bamboe tas, als voorzorg.Want later op de avond heb ik altijd spijt van die ´high heels´…


ONTVANGST
De rode loper lag er smetteloos bij. Er was een limoshuttleservice van de parkeergarage naar de ingang van het Kurhaus. Een dj in de hal zorgde voor een heerlijke beat. Vervolgens werden we persoonlijk naar onze tafel gebracht. Wat een prachtige toonzaal zeg. Vooral het plafond zag er indrukwekkend uit. De sfeer voelde meteen goed aan. In ieder geval was de ruimte lekker groot. Daar hou ik van. Authentieke, beschilderde, superhoge plafonds. De wit gedekte ronde tafels stonden er beeldig bij. Helaas was mijn tafel pal naast het podium, nogal achterin. Dat vond ik wel jammer. Ik ben altijd erg nieuwsgierig wat er gaat gebeuren. Aan de andere kant nodigde het mij uit om te blijven rondlopen om het programma van de avond te volgen. Ik genoot enorm van de bijzondere gasten die aanwezig waren. Het was een hoog gehalte aan glamourbabes met hun zorgvuldig uitgekozen galajurken. Deze ladies hebben echt goed hun best gedaan.


BUFFET
We gingen naar het buffet. Daar stonden heerlijke gerechten klaar. Kipsaté, chinese wokgroentes, curry´s, vis in bladeren en bami. Ik nam van alles wat. Mijn moeder zat wel te mopperen. Ze vond de bami niet zo lekker en de keuze summier. Wel vond ze de saté heerlijk. Ach, ik ben wat minder kieskeurig. Ik hoorde alleen wel van een tafelgenoot dat hij na het feest zijn moeder ging bellen of er nog iets in de diepvries lag, om klaar te maken... Tip: bestel de volgende keer kaarten zonder het diner, dan maak je wel de unieke sfeer mee!


MISS INDIA
 In het publiek liepen er kandidaten rond voor de miss verkiezing Miss India. Erg kleurrijk om te zien. Ze hadden hun sjerp om en je kon ze naderhand 'liken' op facebook, om ze te steunen in de wedstrijd. Ze waren allemaal super knap, maar ik had een lichte voorkeur voor: Sharon Jagesar


SHOW
De show werd geopend door de organisator van het gala, Nazima, en de directeur van het Kurhaus, Marcel Bosman. Daarna begon de band Combé te spelen. Terwijl iedereen nog deftig en beleeft aan tafel naar elkaar aan het knikken is, stond mijn moeder fier op om als eerste de dansvloer te openen. Zo stoer .


Nadat mijn moeder haar danskwaliteiten had laten zien, volgde een grote groep gasten. De dansvloer was en bleef lekker gevuld. Tussendoor kwamen de Sisters of Soul zingen. Vervolgens kwam dj Roog met een saxofonist optreden. Nou, toen ging het dak eraf! Iedereen swingen van jong en oud. Erg gezellig. In een aparte hoek kon je nog foto's laten maken voor je Facebook-pagina. Nazima werd live toegezongen door Rob Janszen de presentator c.q. zanger, entertainer en producer van de avond . Ik zag haar een traantje wegpikken. Alle emoties komen naar boven op zo'n avond. Zeker aangezien dit event een ode was aan haar bijzondere moeder Rinia Ramzan, die de stille kracht was achter het bedrijf NR Communicatie & Events. (Haar moeder is 4 aug jl. overleden op 64 jarige leeftijd).


DANSVLOER
Ik bleef vervolgens toch echt hangen op de dansvloer. De muziek was super! Ik ging helemaal op in de ritmische klanken en voor ik het wist wat het al 2 uur ´s nachts. Cinderella moest naar huis. Mijn hoge muiltjes uitgedaan en ingeruild voor de lichte platte ballerina's en ik kon weer lopen. Want dansen is heerlijk, alleen niet met een hoge hak van 12 cm. Na een tijdje krijg je toch echt ‘harde ballen’ onder je voeten. Ik zag om mij heen nog meer lady's 'korter' worden en naar buiten strompelen met blote voeten.


Wat heb ik genoten zeg. Een prachtige atmosfeer, mooie mensen om naar te kijken, iedereen tiptop verzorgd! Ik weet het zeker, volgend jaar ben ik er weer bij! En dat voor slechts €38,50 per persoon (zonder diner, met diner 58,50).


Kortom, het was geslaagd. En bij het afscheid werden we ook echt bedankt voor onze komst. Ik kijk er erg naar uit om er volgend jaar weer bij te zijn en zal dan wel tijdig een goede tafel reserveren:-)

Voor meer informatie en overige events van Nazima Ramdin: www.nrcommunicatie.nl

Of bekijk haar Facebook: Nazima Ramdin

Farah van der Zijden


















Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: