Premiere Nova Zembla, kon tippen aan Cannes Film Festival opkomst


















Wat een grootschalige première zeg, ik wende mij even in Cannes, Film Festival setting. Na Gooische Vrouwen, was dit ook een groot spektakel. Alle Prominenten en BNers werden onthaald met groot gegil en daverend applaus. De pers zat op een speciale overdekte tribune. Reinout, oftewel zijn vrouw hadden het goed geregeld. Een kilometerslange rode loper. Ik kon mij niet bedwingen en liep triomfantelijk langs iedereen heen, rechtstreeks naar de ingang, onder het mom, personeel. De foyer stond al stampvol met uitgedoste mensen.


Bijna iedereen had zich aan de Black Tie dresscode gehouden. Dames in het lang, Heren in smoking. Nu ben ik vaker bij de RAI geweest, voor de jaarlijkse VIP Night MiljonairsFair, alleen was dit toch andere koek. Tout bekendheid was uitgenodigd en iedereen (2500) man kwam opdagen, ondanks de mist.. Van Tweede Kamerleden, oud premier Balkende tot alle TV bekendheden... En natuurlijk Maxima en Willem Alexander niet te vergeten. Ja de pers ging uit zijn dak! En ik ook, je komt het Koninklijke Paar niet dagelijks tegen en ze maakte een verpletterende indruk op de rode loper. Uiteraard kwam het gezelschap als laatste binnen, zodat iedereen al op zijn plek zat. Daniëlle en Maxima, vlogen elkaar in de armen, zag eruit alsof ze al jaren vriendinnen zijn, en dat is ook zo. Ze komen weleens koffie bij elkaar drinken…

ZAAL
Bij binnenkomst mocht ik mij begeven naar de blauwe zaal, die speciaal ingericht was voor het personeel van Reinout Oerlemans. Wel spannend om met mijn gala jurk naar de 3D film Nova Zembla te kijken. Alleen jammer van die bril. Zeg nou eens eerlijk, de hele tijd een bril ophouden zit ook niet echt lekker.

FILM
De film zelf was meeslepend, drama verhaal van de ontdekkingsreizigers van Nederland uit 1596.  De settings waren prachtig, de nog jonge veelbelovende acteur Robert de Hoog acteerde geweldig, erg oprecht! Iedereen zat natuurlijk af en toe met de handen in te lucht te graaien naar de 3D borsten van Doutzen Kroes, haar Film debuut. Ze deed het voor de eerste keer goed, alleen ben je zo verblind door haar schoonheid, dat daardoor haar acteerprestaties naar de achtergrond verdwenen. Het is erg interessant om iets over de Nederlandse historie te vertellen, vraag mij alleen af of de jeugd dat ook vindt, we zullen het zien..Ongelooflijk dat het op de ijskoude Nova Zembla, (IJsland) zelf is gefilmd met minus 10 graden. Wat een doorzettingsvermogen en daadkracht. Dat moet je de crew mee geven! Dat bibberen en beven van de kou was dus niet gespeeld...

FEEST
Het feest zelf was een en al zien en gezien worden. Maxima en Willem Alexander werden goed bewaakt, zelfs Gordon kwam er na wat bedelpogingen niet tussen. Ik had zelf een onderonsje met prins Willem Alexander, toen hij naar buiten liep. Terwijl ik rustig en genietend aan een drankje stond te nippen, kwam er opeens uit het niets een grote bewaker op mij af, en duwde mij naar achteren. Ik begreep dat het Koninklijke Paar in aantocht zou komen.Toen ik prins Willem Alexander zag, vroeg ik naar Maxima. 
Waar ze is? Hij zei, Ze komt eraan!  Omdat hij weet dat alles om Maxima draait, en hij daar ook van geniet,...zei ik nog om hem te troosten... Nou ik maak anders wel een foto van jou, want jij mag er ook wel wezen hoor!

Dat werd door de prins Willem Alexander beantwoord met een brede  glimlach. Hij stond stil, poseerde even en toen stootte ik per ongeluk Maxima aan. En in een reflex zei ik, Hej jij bent Maxima! Ja zei ze, en ze liep rustig door en lachte vriendelijk terug. Goh wat voelde ik mij een plebs. Aan de andere kant vond ik het hilarisch om toch even Maxima aan te raken en prins Willem Alexander gedag te zeggen.

Reinout was apetrots en genoot samen met Daniëlle van de after party.
Danielle is een warme, lieve, gastvrouw zeg! Ze vroeg warempel geïnteresseerd wat ik deed bij het bedrijf Eyeworks en hebben het kort gehad over haar kinderen, uiteraard over haar ranke lichaam na 4 kinderen,( Stress Farah, gewoon stress.) Het zoeken naar de perfecte jurk, en de spanning vooraf ! Al met al een geslaagde première en kan de boeken in als het grootste Glamour PR feestje van Nederland. Chapeau Reinout en Daniëlle!

Nieuwsgierig geworden? Ga zelf snel de 3D film Nova Zembla bewonderen vanaf nu in alle bioscopen!

Farah van der Zijden


Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: