Resultaat van makeoverdag.nl Amsterdam, oordeel zelf!

Farah Makeover: Foto van  International Model Management
Afgelopen zaterdag heb ik de beauty verwendag bij makeoverdag.nl mogen ervaren! Dit initiatief is van www.internationalmodelmanagement.nl
De eigenaresse Izabela heeft mij uitgenodigd om het mee te maken. En aangezien ik altijd nieuwsgierig ben naar nieuwe ervaringen of tips van professionals, nam ik deze uitnodiging met plezier aan!

Thuis had ik toch een beetje de zenuwen. Wat moet ik aan? Moet ik downdressed gaan? Zodat je ‘echt’ een make-over ziet? Of zal ik gewoon mijzelf blijven en zakelijk gaan. Ik koos voor het laatste...
Zonder make-up en met mijn zwierige zwarte jurk en opvallende zalmroze bloem als accessoire, stapte ik in de lift naar het exclusieve penthouse op het Rokin 38 in Amsterdam. Top locatie! Eenmaal binnen zag ik een mengeling van oudere en jongeren dames. Alleen de fotograaf en de cameraman waren van de crew. Bij binnenkomst werd ik direct warm en hartelijk ontvangen door Barbara en Izabela. Na een drankje en een luxe broodje genuttigd te hebben, kregen wij een korte uitleg van Izabela wat ons te verwachten stond. Het zou een soort speeddaten zijn met professionals. Zoals de kledingsstyliste, kleuradvies van Naomi van Westerop (www.connectcolors.nl) visagist van het jaar 2010, haarstyliste en een professionele fotograaf.

Allereerst werd er een foto gemaakt van hoe je binnenkomt. En daarna een foto na de make-over. De eerste groep meiden mochten naar boven, waar de kleding styliste op je stond te wachten met een rek vol kleding van het merk Enelle (www.enelle.nl)
De styliste Natalie Scherphuis bleek een oude dorpsgenoot van mij te zijn uit Mijdrecht. Ze heeft dus haar eigen bedrijf: www.mijnpersonalshopper.nl
Ze was erg vriendelijk en maakt een analyse van je figuur, zonder je te beledigen. Vervolgens geeft ze tips welke kleding je het beste kan dragen conform je figuur. En heel erg luxe, ze kan zelfs voor je ‘shoppen’, mocht je zelf het te druk hebben.

Vervolgens kreeg je een kleuranalyse, ik bleek een herfsttype te zijn. Daarna kon je in de make-up. Hierbij kreeg ik echt nuttige tips. Wegens mijn getinte huid is het toch moeilijk om de juiste foundation te vinden. En warempel, ik kreeg een prachtig advies van de Indiaanse visagiste genaamd Rosita van www.dulhansonly.com

Het merk dat namelijk perfect bij mij past is Bobbi Brown. Daar zitten meer oranjetinten in verwerkt, waardoor ik een warmere bruine gloed krijg. En ja, het beauty geheim van iedere vrouw, is een gezonde, gave, glanzende huid! Vervolgens ging ik naar mijn volgende ‘date’. Haarstyliste. Mijn haar werd mooi opgestoken door http://www.headquartersbeauty.com/
Daarna snel door naar de manicure; met prachtige glanzende nagels als resultaat. Naderhand mocht ik eindelijk op de foto! Voor de Total body make-over!

Later ging ik naar beneden voor een heuse catwalk training en daarna kregen we nog wat oefeningen mee van een personal trainer. Als klap op de vuurpijl kwam de bekende actrice van GTST Inge Ippenburg www.ingeipenburg.nl de dag afsluiten met een training over: Hoe presenteer je jezelf?

We deden wat yoga oefeningen, (ik viel zowat in slaap) en concentratieoefeningen: hoe laat je je onbewuste, bewuster spreken? Door je te concentreren op ervaringen uit het verleden. En als je bedenkt dat het publiek maar 7% onthoud van je presentatie, en de rest vorm is, kun je je beter druk maken over hoe je overkomt, dan je te focussen op je inhoud! Dat begint gewoon met je goed voelen. Dat straal je namelijk uit. Dit had ik al eerder gehoord via Maximiliaan workshops!

Al met al een drukke dag, gezellig, en waardevol. Ik miste alleen nog een stoelmassage aan het eind. Tot slot ben ik een ervaring rijker, weet welke kleuren ik kan dragen, welke tinten ik moet gebruiken qua make-up en zal mijn haar wat vaker opsteken!

Wil je het ook een keer ervaren kijk dan op www.makeoverdag.nl
En let op de aanbiedingen! Normaliter kost het 149,-, alleen zijn er acties dat je voor de helft van de prijs kan komen, namelijk 75,-. En dat is het dubbel en dwars waard! Eén aanrader dus!

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: