Blueblood show daverende opkomst op AIFW



BlueBlood heeft zich de laatste jaren als jeansmerk zich kunnen ontwikkelen als een echte must-have designers item. Zijn beroemde spijkerbroeken, die overigens super lekker zitten (medebevestigd door mijn vriend) is nu ook in de koffers gedoken. Qua ontwerpen dan. Directeur Steve te Pas liet zich inspireren door de films van Wes Anderson. Twee thema´s kwamen sterk naar voren: De band tussen familie en vrienden en de opmerkelijke avonturen in stijl. Liefde voor details, versleten luxe en authenticiteit. Het toverwoord in deze moderne, hectische wereld.

De tassen en koffercollectie spreken mij ook enorm aan wegens het onderscheidend
vermogen. De ontwerpen hadden inderdaad iets Westerns, een soort `Gone with the Wind´ gevoel, en daarbij ook iets luxieus. Heel erg apart. Blue Blood is gewoon meer dan denim alleen, de veelgeprezen Avelon lijn (het designersdeel van de Blue Blood collectie) zag er ook dit keer weer verrassend uit. Beetje Glamrock Chic. Leukste detail vind ik de modellen die met 1 been in een zwarte panty zijn gehuld en de andere been blijft transparant.

Al met al een daverende modeshow en een gigantische opkomst. Met deze bon voyage lijn is de Blue Blood collectie integraal uitgebreid en dat zal zorgen voor nieuwe kopers en m.i. een commercieel succes! Dus gauw naar de Blue Blood stores.

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: