Paars is hot bij Sheila de Vries



Paars is Hot. Een sprookjesachtige show, geïnspireerd door de Tsjaar, deed mijn ogen verblinken. Nadat ik op het laatse moment werd uitgenodigd, was ik natuurlijk helemaal happy! Ik ben gek op Nederlandse haute couture. De show van Sheila de Vries werd uiteraard gehouden in het aloude bekende hotel Hilton, speciaal vertoond voor intimi, klanten en pers. Met de uitstekende presentatie van Micky was het een boeiende avond. Haar naturelle look en vlotte manier van presentatie maakte de avond compleet.

De show opende meteen met twee prachtige mantelrobes, gesnoerd met gouden koorden. De Russische invloeden zag je meteen. Vervolgens was het een aaneenschakeling van ooh’s en aah’s. Zoveel mooie jurken en pakken, dat na ieder catwalkmodel er een luid applaus klonk. Wat een eer voor de ontwerpster Sheila de Vries.

Wat mij ook opviel is de verjonging in haar lijn. Alles zag er naast glamoures, ook draagbaar uit. Sommige dresses op knielengte, zelfs leuke strakke leggings met mooie, wijde blouses. Zal deze ‘verhipping’ van Sheila zelf komen? of door de invloed van haar coole, hippe zoon Gideon? Ik sprak haar even 5 minuten en ze gaf persoonlijk toe, dat ze veel hulp krijgt van haar zoon Gideon. Tevens werd zijn herenlijn; stoere, leren mannelijke jassen, vertoond. Dit tot groot genoegen van de vele aanwezige dames in het publiek. The boys moesten zich daarna verstoppen anders zouden ze worden opgegeten door de hongerige dames. Wel ja, voor de mannen hadden er al genoeg vrouwelijke topmodellen geparadeerd…

Vooral Manuela loopt natuurlijk prachtig. Ik vind haar 1 van beste catwalk topmodellen. Zij leeft zich helemaal in de muziek en de expressie op haar gezicht maakt elke jurk sprookjesachtig mooi. Mijn favoriet was dan ook de paarse gala jurken die ze aanhad. En de oranje jurk op knielengte. Na de show was er een heerlijke cocktail afterparty, daar werden we verwend met wijn van Ilja Gort en hapjes, drankjes en natuurlijk DJ Sunny! Ook lekker hip.

Buiten met de verwarmde kachels mocht er nog gerookt worden. Je moest uiteraard niet te dicht bij de kachels staan, anders verschroeide je wimpers…Na wat gebabbeld te hebben met aanwezige gasten, ging ik met mijn vriendin nog even de stad in. Het was een Top Avond! Klasse georganiseerd en een goede positieve sfeer!
Sheila goes Magic and Young.

Natuurlijk zijn er nog meer mooie jurken, ga zelf de collectie bekijken bij Sheila de Vries op: http://www.sheiladevries.com

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: