Veel volgers op Social Media? Jouw bereik betaalt jouw vakantie!






VACANCESELECT BELOONT KLANTEN VOOR ONLINE BEREIK

Alkmaar, 30 maart 2016
De dagelijkse beslommeringen lijken ver weg. Je bent blij met de keuze van je camping of vakantiepark. Je voelt je goed. En je deelt dat. Via Facebook, Twitter, Instagram. ‘Je zou nu híer moeten zijn!’ Wie positief deze zomer over een vakantie bij Vacanceselect naar een grote achterban communiceert, kan rekenen op een korting op de boeking van een vakantie, die kan oplopen tot 100%.

Op de site van Vacanceselect is sinds vandaag een schema te vinden met vakantiekortingen voor haar klanten, in ruil voor hun online bereik. Hoe groter het bereik, hoe hoger de korting. Als de gast actief is op meerdere online kanalen (bijvoorbeeld Facebook en Instagram) dan wordt dit bereik opgeteld. Vanaf zo’n 5000 volgers op Facebook geldt een korting op de boeking van een vakantie van zo’n 5%. Deze kan snel toenemen tot meer dan 50% (boven de 40.000 volgers). Bij blogs of vlogs beginnen de kortingen bij 10.000 unieke bezoekers per maand (5% reductie), die stapsgewijs oplopen tot zelfs 100%.  

Verschuiving van marketingbudget
“Het is nog niet zo lang geleden dat heel veel campings en vakantieparken aan hun gasten een bedrag vroegen voor wifi, waarna zij pas online konden. Wij doen het precies andersom. Wij belonen hen juist als zij online gaan,” aldus Loek van de Loo, directeur en eigenaar Vacanceselect. ”Wij hebben een deel van ons marketingbudget nu gereserveerd voor klanten, die de populariteit van ons product bij een grote, trouwe en enthousiaste achterban helpen te vergroten. In de praktijk zal een groot bereik nu alleen bij BN’ers en bloggers te vinden zijn. Wij verwachten dan ook dat vooral zij nu aanspraak kunnen maken op onze kortingen. Maar dit is slechts het begin van een ontwikkeling. Dankzij social media kan tegenwoordig elke consument invloed uitoefenen op ons product. Daar willen wij in de nabije toekomst steeds fijnmaziger op inspelen.” 


Over Vacanceselect & Glamping:
Vacanceselect is de glampeerspecialist van Nederland. Glamping staat voor ‘glamourous camping’ en is een trend waar Vacanceselect zich als een van de eerste in Europa mee bezighield. Vacanceselect is ook een van de eerste die glampingvakanties, in het begin in Nederland en daarna in de rest van Europa, voor de consument bereikbaar maakte. Vacanceselect heeft het grootste aanbod aan glampingaccommodaties in heel Europa en is daarmee marktleider. Vacanceselect heeft in de loop der tijd zelf een flink aantal glampingaccommodaties ontwikkeld: zoals de romantische ‘Lodgesuite’, maar bijvoorbeeld ook de ‘Airlodge’, waar je vanuit je bed eindeloos naar de sterrenhemel kunt staren. Eigenaar, directeur Loek van de Loo wordt door veel campingeigenaren gezien als dé inspirator en innovator van de branche. Van de Loo wordt dan ook vaak geconsulteerd voor de opzet en inrichting van zogenaamde glampingvillages op campings. Dit staat voor de beste (glamping)accommodaties op topcampings, waarbij de ‘personal touch’ altijd centraal staat.



Boek dus gauw je vakantie op:

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: