Hippe Haarkleur met Natuurlijk kleuren bij Dianne te Mebel (Instituut haar en gezondheid)




Mooie gouden glans met Henna natuurlijk kleuren
Voor







Dainne te Mebel en kurken tassen




Bamboe handdoeken, shampoo zeepjes en haar diffuser
Inrichting Instituut Haar en Gezondheid


Henna Starters pakket


Hip en Natuurlijk kleuren met Henna

Ik loop al tijden met de gedachte rond om mijn haar eens anders te laten verven bij de kapper, niet perse een andere kleur, maar op een gezondere manier! Ik word een beetje gek van al die chemicaliën in mijn haar. Gevoelsmatig voelt het gewoon niet goed. Om de 3 weken zit je weer in de kappersstoel met je uitgroei, en daar gaat er weer een pot chemische haarkleur doorheen. Daarbij duurt het lang, kost het veel geld en vind ik het zonde om mijn hele haar te laten verven, terwijl ik vaak maar een beetje uitgroei heb. In het buitenland laat ik het weleens met Henna kleuren. Bevalt mij prima, in Nederland nog nooit gedaan, totdat ik een uitnodiging van Dianne te Mebel ontving! Die sloeg ik natuurlijk niet af.

Dianne te Mebel zit met haar zaak Instituut Haar en gezondheid (www.instituuthaarengezondheid.nl) aan de Amstel 186 te Amsterdam. Makkelijk te bereiken met de tram! Vlakbij de IceBar en Club AIR. Of je parkeert je auto zoals ik in de Stopera.

Eenmaal binnen kon ik meteen naar boven. Daar stond Dianne al op mij te wachten. Een vrolijke,vlotte, charmante dame. Je ziet dat ze passie heeft voor haar vak. Ze komt oorspronkelijk uit Gelderland en heeft op de landbouwschool gezeten. Dus ze heeft zeker iets met de natuur... En na jarenlang een succesvolle kapsalon te runnen met standaard chemische haarkleurmiddelen, was ze het opeens zat. 10 jaar geleden ging bij haar het roer om. Ze wilde het haar van haar klanten op een natuurlijke manier kleuren. Goed voor het haar en het milieu. En dat werd Henna.
Want de productie, het gebruik en de verwerking van henna veroorzaken geen schadelijke afvalstoffen voor het milieu of de mens. Deze natuurlijke manier van haarkleuren kan ook worden gebruikt voor zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven en mensen met allergieën

En dat is haar gelukt, want de zaak bestaat nog steeds!

Hoewel de naam Instituut Haar en Gezondheid in mijn oren wat klinisch klinkt, bewijst de inrichting het tegendeel! Die is namelijk warm, sfeervol en huiskamerachtig. Gemoedelijk. Het is natuurlijk een mooi oud Amsterdams pand, met prachtige muurschilderingen en aan de wand allemaal foto's van BNers. Jort Kelder, Marijke van Helwegen etc. Nou ja zeg, tegenwoordig is groen natuurlijk hip and happening. En ik vind het een goede beweging.

Ze liet mij vervolgens alle natuurlijke kleuren van de regenboog zien. Dus forget de standaard oranje, rood tinten. Nee Henna heeft een pallet van mooie warme kleuren, die je haar subtiel oplichten, en warmer maken. Meer naar je eigen haarkleur toe. En als je dan toch grijs wordt, dan geeft het meteen die natuurlijke coupe soleil. Dat is dan weer meegenomen voor mij. Ik ging zitten in de kappersstoel en vervolgens ging de Henna erin. Ze bouwde een soort torentje op mijn hoofd, waardoor ik op een groene erwt leek. Toen ik vervolgens de Quote las, viel er een groene druppel naar beneden, hmm, t's wel wennen met zo'n tulband op je hoofd. Het hoort bij natuurlijk kleuren. Dat lekt gewoon, alleen heb je daarna geen hardnekkige vlekken op je gezicht die vaak hardhandig weggeboend moeten worden. Dit is op waterbasis en is zo weg. Na het uitspoelen, keek ik in de spiegel. Het resultaat was prachtig. Mooie diepe glans! en een volle haardos. Ja geweldig gewoon. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, en ik heb meteen een Henna starterspakket aangeschaft! Voor 59 euro kun je zelf thuis aan de slag, via een filmpje check www.instituuthaarengezondheid.nl
zie je meteen hoe het moet.

Ook organiseert Dianne te Mebel workshops voor dames om Henna natuurlijk en duurzaam haarkleuren eens uit te proberen. Met Champagne en heerlijke Sushi kun je voor 25 euro per persoon kennis maken met Henna haarkleuren. Leuk voor vriendinnen dag of een verjaardag!
Ik ben helemaal om! Geen chemicaliën meer in mijn haar, ik wil graag nog lang, heel lang, een gezonde volle haardos houden! Prijzen, ongeveer 68 euro voor het eerste keer kleuren en daarna (uitgroei) 50 euro. Betaalbaar en gezond, hip en groen

Meer informatie kun je vinden op www.diannetemebel.nl

PS ze heeft ook leuke kurken tassen, Bamboe Handdoeken en heerlijke zeep shampoos. Zie the pics.



Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: