Elite Model Look 2011 winnares is Lieke van Houten

Heidi, Loretta, Judith, Farah

Afgelopen vrijdag is Lieke van Houten (slechts 14 jaar, middelste dame in het roze) in de Stadsschouwburg gekozen tot de landelijke winnares van de Elite Model Look 2011. De meiden zijn bijzonder slank, zeg maar, dun, ze fungeren ook als een kleerhanger voor de designer. Als ik bedenk dat mijn polsen net zo breed zijn, als hun bovenarmen....dan zijn ze echt superslank. En toch hadden sommige modellen de juiste verhoudingen. Als je al die meiden over de catwalk ziet lopen, denk je, goh! op straat zou ik er niet naar omkijken, alleen hier op de catwalk en op de foto's zien ze er fabuleus uit! Fotogeniek zijn is toch echt wel een must voor deze modellen.  Ze liepen overigens voor het eerst op high heels en daarbij waren deze jonge meiden gekozen uit 1500 deelnemers, dus het is een enorme prestatie dat ze daar staan! Ongelooflijk knap dat ze het durven en doen!

De feestelijke avond werd gepresenteerd door een Kristel van Eijk (Q-music dj) en een voormalig Elite-model Nienke van Eck. De 12 finalisten liepen 5 catwalk rondes; met een casual opening in T-Shirt van Sam Friday met daaronder Stretch Deluxe skinny jeans van Lee, gevolgd door een ronde Intimates (lingerie) by Sam Friday en fashion collecties van Gestuz en Tony Cohen. De show werd geheel in thema van de afterparty afgesloten, met jaren '70 vintage couture pieces van Frans Molenaar. Ook op de after Party was ik aanwezig, hier en daar hield een bezoekers zich aan de 70ties look. Velen wisten denk ik niet wat de kledingstijl moest zijn...
Gelukkig hielden mijn vriendinnen en ik er zich wel aan! Mijn best girlfriend had een schitterende lange groene plissé jurk aan, en ze stond in de spot light! Jammer genoeg was het muziek niet helemaal 70ties, ik miste Blondie, Saterday Night Fever, daarentegen was er veel housemuziek te beluisteren.

Deze jonge meiden kregen de kans om zich te profileren voor de deskundige jury bestaande uit; Andrew Gleeson (Elite World), Michel van Beetz (directeur Elite Nederland), Hilmar Mulder (hoofdredacteurGrazia), Lucette van Beek (winnares van Elite Model Look 2010) en hoofd jurylid Michaela Goddard (International director of Scouting Elite World). De vraag waar een goed model aan moet voldoen, is naast uiterlijke schoonheid, toch ook de innerlijke schoonheid. De drive om model te willen worden, het verlangen & doorzettingsvermogen! 

Lieke van Houten vertegenwoordigt Nederland tijdens de internationale finale op 6 december in Shanghai. Elite Model Look blijkt al jaren veel topmodellen voort te brengen. Onze Nederlandse toppers zijn o.a. Frederique van der Wal, Rianne ten Haken, Lara Stone, Sofie Oosterwaal en Yfke Sturm. De reden hiervoor is dat Nederlandse modellen nogal nuchter zijn, hard werken en zich snel kunnen aanpassen. 

Kijk voor meer informatie op www.elitemodellook.nl

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: