Mom, Business babe & Fitgirl in één?!

Van mommy make-over naar bodymentors personaltrainers take-over

Tijdens een pr-evenement in Rotterdam, kwam ik het bedrijf BodyMentors tegen. De premium personal trainers club, voor de top van het bedrijfsleven zoals CEO’s en DGA’s. Met de visie: een top-fitte ondernemer presteert beter in zijn onderneming.
Ze claimen een toonaangevend health instituut te zijn met een unieke methodiek die garant staat voor het allerbeste resultaat. Ze beloven een vitaal en sterk lichaam, die blaakt van energie.


Killerbody’s en fitte ondernemers
Fit en succesvol zijn?  Ja dat zie ik wel zitten. Ik als businessbabes met glamour wil er ook wel goed en representatief voor de dag komen bij mijn netwerk cq klanten. Een grote, gespierde man sprak mij aan, Lionel Eersteling. Nou, eigenlijk werd ik aan hem voorgesteld via Melvin Tjoe Nij, oprichter van The Other Network. Naast die gespierde man met killerbody stond een blonde, afgetrainde vrouw. Ze stonden beide breed uit te lachen. Van die types dat je denkt die hangen de hele dag in een sportschool. Zo’n killerbody is hun werk. Niet voor mij weggelegd, als je net als ik, elke dag zwoegend en tikkend achter je laptop zit, met je kin te ver naar voren, turend naar je scherm. En bij elke ‘ping’ denkt: oh, daar heb je weer een mail die ik moet beantwoorden en ‘wel nu’!


Zitten is het nieuwe roken!
Verder staat er altijd een soort to-do-lijstje op mijn laptop dat ik voor het einde van de werkdag afgewerkt wil hebben. Wat helaas niet altijd lukt. De enige beweging die ik krijg is een kopje cappuccino halen en zo af en toe een tripje naar het toilet. Brainstormen, meetings, lange autoritten naar klanten, met de auto naar het werk, als ik goed nadenk beweeg ik lichamelijk echt 0,0. Jawel, in mijn hoofd. Die denkmotor draait continu. Ideeën en oplossingen bedenken voor klanten, ze verder helpen. En als je naast je zittende werk, ook nog eens 2 prachtige dochters hebt gebaard, dan begin je toch wel wat kilo’s aan te komen. Het vet kruipt alle kanten op. Mijn middel, mijn achterste, mijn bovenarmen. En ik ben er klaar mee, met al dat vet. Helemaal als je ook nog eens bang gemaakt wordt dat zitten het nieuwe roken is. Nu moet ik in actie komen, nu moet ik bewegen!

Why buy the dress? If you can buy the body!
Waar ik soms ook aan dacht, ik ga even lekker snel naar een cosmetische chirurg. Die met een stofzuigerslang komt en alle overtollige vet wegzuigt. Al mijn vriendinnen boven de veertig komen met inside information bij welke schoonheidskliniek je moet zijn. Het is ook een soort geheim, want ja opeens zien ze er ‘slank en goed uit’ na een mommy make-over van 5000 euro, Beyonce- waardig. Ben je wel 4 weken uit de roulatie. En je zit als een ingepakte mummie op de bank te creperen van de pijn. En daar zit bij mij juist de crux. Ik kan niet zolang uit de roulatie zijn. In mijn werk is tijd geld en ook mijn kinderen kunnen me niet missen. Ik ben blij als ik een half uurtje tijd hebt voor mijzelf, dan kan ik nog net naar de kapper of mijn nagels laten doen. Het is namelijk altijd druk, 24/7. Als business-unit-manager ben je nu eenmaal eindverantwoordelijk voor je gehele business.

Dus heb ik besloten te investeren in 1 uur per week bij deze personal trainer Lionel Eersteling van BodyMentors om te kijken of het werkt. (Eerlijk is eerlijk, ik heb een jaar lang uitgesteld.) Volgens hem werkt het natuurlijk. Zijn trainingen zijn anders dan anders. Beter, gefocust. Strak.


Daarbij, ik haat (kracht) trainen
Ik ben benieuwd, want ik haat trainen. Ik haat gewichten. Ik haat dat getrek en geduw aan stangen. Na een kwartier in een sportschool denk ik al, waar is de uitgang en moet ik niet gezellig weer even een cappuccino drinken met die of die om over creatieve content en business te praten. Wie weet kan ik iemand helpen met wat consultancy-klussen.

Werkwijze BodyMentors Personal Training
Niet bij Lionel dus. Ik ben er net geweest. Je komt binnen, je kleedt je om. Je gaat liggen op een mat, en je doet wat crunches. Mobiliteit oefeningen. Vervolgens ga je rennen. Daarna ga je weer squads doen, dan ga je planken, dan doe je borstoefeningen, dan weer lunges. Afijn, de hele mikmak. En tussendoor rennen. Geen pauzes. De afwisseling van cardio en kracht beviel mij eerlijk gezegd wel. En die Lionel, wat is dat een motivator. Hij let erg op je houding. Hij draait rondjes om je heen. Hij is een brok spieren. Geen greintje vet te zien. Zijn stem is vriendelijk, maar kordaat en streng. Geen tijd voor grapjes of social talk. Gewoon je ding doen. Trainen dus. Na de work-out mag je weer gezellig doen, alleen stond na mijn training al de volgende kandidaat op de stoep.

Meten = weten
Vooraf ben ik uitvoerig getest bij een intake gesprek. Alles werd gemeten, met een zuurstofmasker op, op een hometrainer trappen. Overigens wist ik niet, dat verbrande vet via ‘uitademen’ je lichaam verlaat! En maar weinig via ‘zweet cq vocht’ wat de meeste mensen denken… Vandaar dus dat zuurstofmasker erop. De waardes worden volledig uitgelezen, mijn BMI, gewicht, vetgehalte, omvang middel etc. Fittest, mijn huidige fitleeftijd is tussen 50-56, hm niet echt fit dus. Aan de bak!

Mijn persoonlijke doelen
Heb je even?
  • Minimaal 5 kilo lichter (normaliter was ik na elke vakantie 5 kilo lichter (wegens dansen en stappen en weinig eten) nu kom ik na elke vakantie 5 kilo aan
  • Een ‘shaped’ body a la Victoria Secret topmodellen (onhaalbaar ik weet het J)
  • Maatje 38 weer terug!
  • In ieder geval fitter zijn en strakker in het vel zitten!
  • In vitaliteit en gezondheid mijn dochters zien opgroeien
  • En eindelijk van die nekpijn afkomen (na een heftig auto-ongeluk)


Before en after
Ik heb dus nu een foto gemaakt van dat ik gestart ben. De kop is eraf. Ik moet echt van die lovehandles af. Volgens BodyMentors gaat het lukken. Ik krijg nog voedingsadvies. 80% heeft ook te maken met voeding uiteraard. En na 3 maanden gaan we weer een foto maken. Dan moet ik toch enige progressie zien en hoef ik (hopelijk) geen schoonheidskliniek te bellen.


Want: My fat, is BodyMentors business..
En No more excuses.

Wordt vervolgd…


Wil jij ook meedoen? Maak een vrijblijvend gesprek bij www.bodymentors.com



Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: