Linda Evangelista opent MastersofLXRY 2012



Sheila, Farida, Farah



Linda Evangelista









Jort Kelder met hoe heurt ut













Niemand minder dan ex-topmodel Linda Evangelista tezamen met Yves Gijrath opende gisterenavond de MastersofLXRY fair (voorheen Miljonairsfair)  in de RAI te Amsterdam. 
Toen ik aan kwam rijden, zag ik dat het niet meer bij de hoofdingang was. Dit keer dus in een dependance van de RAI.  De rode loper stond uit. En een grote groep persfotografen hadden zich verzameld. Bij binnenkomst merkte ik meteen op, dat de beursopzet in afgeslankte vorm was tentoongesteld, waarschijnlijk wegens de crisis. Op zich niet erg, want dat maakte het voor mij overzichtelijker en knusser. De kans dat je nu bekende tegenkwam, was ook veel groter.

Bij binnenkomst kon je niet ontkomen aan een in oogspringende, blinkende joekel van een Riva jacht. Serious Yachts en Lengers Yachts presenteerde de flagships van Riva, verderop stond het Jackie´s huis met allerlei luxe artikelen voor business babes, rijke gezichtscrèmes en exclusieve
make -up artists voor de business ladies.

Ik moet toegeven dat ik mij als fashionista altijd erg verheug op deze VIP avond. Waarom? Dit is de avond waar heel zakelijk Nederland zich opdoft voor een groot LXRY feest. Het bezoekerspubliek  bestaat uit CEO´s, netwerkers, zakelijke dienstverlening, alsook BNers, ex-voetballers uit het hele land en Belgie. Iedereen probeert zich aan de dresscode te houden. Black Tie. Smoking voor mannen en lange of cocktail jurken voor vrouwen. Het lukt niet iedereen om zich aan de dresscode te houden, en als ware mode liefhebster vind ik dat weer jammer. Dames met minirok en daaronder hoge laarzen, dat vind ik niet kunnen. Dus ik had heel wat te ´spotten´. Gelukkig zag ik meer  prachtige galajurken, met glitter en goud dan gala missers.

Ook keek ik of er niemand mijn zorgvuldig uitgekozen jurk droeg! En ja hoor, ik zag iemand aanlopen met the same dress as me! En het ergste is, ze bleek een vriendin te zijn, van een bekende van mij. Beleefd gaf ik haar een hand. Uiteraard zag zij ook dat we 2 of a kind waren. Wijselijk zwegen we als het graf. Ik glimlachte flauwtjes en maakte dat ik wegkwam.
Want er was nog meer te zien op de beurs! 

Ik kon mijn ogen niet afhouden van de Porsche 911 Carrera, de nieuwe Jaguar F-TYPE,  de nieuwe Range Rover en Maseratti en Gassan 121 Diamonds.
Uniek was het 400 vierkante meter tellende huis dat gebouwd werd door interieurarchitect Marco van Ham en tuinarchitect Jacques van Leuken. Ook bleef ik stilstaan bij de bijzondere kunstwerken van Galerie Bijl-van Urk.

De avond werd opgezweept door Sharon van The Voice of Holland, en daarna door een goede DJ.
Ik werd door mijn vriendin de dansvloer opgetrokken en kwam er toen niet meer van af. Had dus geen tijd meer om rond te kijken. Ja het was dit jaar kleiner dan vorige jaren, maar niets minder luxueuze. Kortom gezellig. Ik ga zeker nog naar de Business Monday. Deze dag wordt druk bezocht door zakelijk publiek. In 2011 brachten maar liefst 7.500 zakelijke beslissers een bezoek aan deze dag – inmiddels bekend als ‘De grootste netwerkdag van Nederland’.

Enige nadeel van deze avond was de alcohol controle. De politie stond al klaar ja hoor, wij werden uitgepikt. Gelukkig was mijn vriendin de ´bob´´! Tja glaasje op, laat je rijden!

Voor meer informatie over deze niet te missen Masters of LXRY beurs check www.mastersoflxry.nl

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: