De hippe eettent voor hippe ouders: Brasserie Witteveen


Je kent het wel als ouder. Af en toe wil je eruit. Altijd maar werken, thuiskomen en die kleine peuter vermaken, kan soms erg vermoeiend zijn, zekers als er ook nog slapeloze nachten bijkomen. Natuurlijk gaat ze af en toe bij oma en opa logeren, maar ik wil ook van haar genieten! En daarbij hebben wij bewust voor haar gekozen en moet ik dus ook verantwoording nemen voor de tijd die ik met haar heb, want voor je het weet is ze groot!

Alleen ben ik ook een levensgenieter en na een paar weken thuis als kok te hebben uitgesloofd, snak ik weer naar een heerlijk tentje om te eten. Lekker optutten voor je vent, en die smaakpapillen laten verwennen. Dus was ik op zoek naar een leuke, gezellige, hippe tent, waar je ook met je enthousiaste peuter kan binnen wandelen, zonder schuldgevoel en verwijtende blikken van gasten...oh nee hoor..Een stel met kinderen? Liever niet. Voor je het weet lopen ze rond in de zaak! En dat klopt, want Lisa houdt het al gezien na 2 aardappelen en een stukje vis. Dan wil ze pertinent van tafel.

Nieuwsgierig als ze is, wil ze even ontdekken of er nog meer is te zien dan haar bordje. Lekker rondrennen, om al haar energie kwijt te raken! En dat kan nu! Bij Brasserie Witteveen, ceintuurbaan 256 in Amsterdam. Gisteren gegeten. Ik heb de vis van de dag genomen en de crème brûlée, Heerlijk. De doelgroep zat vol met jonge hippe dames en mannen, beetje Oud-Zuid publiek, dikke horloges en slanke zwangere mama's (ja ze bestaan, van achteren slank, dunne armen en benen en van voren een dikke toeter!). De parelkettingen, de paardrijd-dames en pratende pakken. Ook hele gezelschappen met oma's en opa's om kinderverjaardag te vieren. Lekker makkelijk. Iets anders dan de standaard Mac Donalds. Inrichting is erg mooi, veel hout, open haard en donkere wanden, waarop je kan tekenen. En elk kind wil toch de muren bekladderen? Hier mag het! Over staat er krijt klaar.

En wat heb ik genoten zeg! Eindelijk uit eten gaan, zonder schuldgevoel! en Lisa kon zich heerlijk vermaken na het eten. Voor haar is er een aparte speelzaal ingericht. Zodat ik ongestoord van mijn eten, drinken en partner kon genieten. Uiteindelijk maakte ze het wel te gort, op ons 'uitbuik' moment begon ze  over de meterslange chesterfield heen en weer te rennen om zich vervolgens op ons net gevulde buikje te laten vallen, .in ieder geval, zij heeft ook genoten!

Uit eten gaan met jonge kids is dus dankzij  http://www.brasseriewitteveen.nl/nl/fotos  leuk geworden!
Ik zeg, meer van dit soort tenten! Nu wachten op kapperszaken en kledingwinkels...
Voor volwassenen en peuters.

Kijk voor reserveringen op http://www.brasseriewitteveen.nl/nl/fotos

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: