ADCN-jury’s gul met elf goud

Donderdag 21 april 2011, Uitreiking ADCN  en daarna after party Club Air.

Uiteraard stond iedereen voor Tuschinski met dit mooie weer uitgebreid te praten;  'He hallo?', kus, kus. Waar werk jij nu? En jij, Wat doe je? Welk bureau zit je? Zit je bij een goed bureau, dan heb je mazzel en wordt er verder gesproken, is het nog een onbekend bureautje, dan wordt er snel verderop gekeken, of er iemand staat, die wel bij de top 5 reclamebureaus zit, om daar mee te 'chatten', 'te linken' te 'iphone-nen'.
You never know, wellicht kun je tijdens deze mooie uitreiking, net weer een nieuwe opdracht scoren, een nieuwe werkplek en zo hoor je nog eens wat. Oh, is die daar weg? O ja? Wat? Klant weg? Erruuggg....

Afijn, de ADCN is de uitreiking voor creatieven, de Oscars voor de reclame. Een feest waar accountmensen eigenlijk niet mogen zijn....Toch blijft het gezellig, zeker de after party in Club Air. Want na zo'n lange zit wil je gewoon even wandelen door de stad en lekker borrelen in een club.

Wieden+Kennedy won drie keer goud op een rij voor Nike's Write the Future. Chapeau!
TBWA\Neboko mocht van de ADCN Jaarprijzen met twee keer goud en vier keer zilver naar huis. Het bureau won goud voor de Heineken-advertentie Social Networks en voor Pearle Agent.

Mijn oude bureau DDB (Paul Blok en Pietro Tramontin)  scoorde ook goed met drie keer zilver en een Deelbekroning. De online-tak Tribal DDB was nog eens goed voor twee keer zilver.

De eerste Staande Lamp, nieuw dit jaar, voor het allerbeste werk ging naar Wieden+Kennedy voor Nike Write the Future. Het bureau maakte veel indruk met deze WK-case die in maar liefst in drie categorieën met goud werd bekroond. 

Verdere info te vinden op Adformatie! Kijk op: http://www.adformatie.nl/

Farah van der Zijden

Farah van der Zijden

Freelance reporter over mode en lifestyle.

Geen opmerkingen: